Midnattsloppet 2010

Yes! Nu är Midnattsloppet avklarat och jävlar vad jag är nöjd!!
Man ska inte vara annat när man springer på tiden 57:03.. UNDER TIMMEN!!! Jag är överlycklig!

Banan vi sprang var väldigt lättsprungen. Det var endast två lite brantare backar men resten var plant. Och vilken folkfest det var runtomkring! Bara folket runtomkring gjorde ju att man gav lite extra!
Första 2,2 km gick jätte bra, kände att jag hade sån kraft. Men efter det fick jag håll, AJ! Men jag gav mig aldrig, jag sprang med detta hållet. Brukar aldrig fortsätta springa när jag får håll men igår gjorde jag det. Och det gick faktiskt att springa med håll. Jag saktade ned tempot lite bara men jag stannade aldrig. Hållet höll i sig ungefär 1,5 km sen släppte det, tack gode gud!
Efter hållet ökade jag hastigheten något. Men jag kan faktiskt erkänna att jag höll ett ganska så lugnt tempo tills jag såg skylten 7 km. Efter det ökade jag. När jag kom till skylten 9 km ökade jag ytterligare. Kände som att jag bara flög upp för hela avenyn. Förresten, på avenyn stod det sjukt mycket folk. Och som sagt, bara folket gjorde ju att man sprang fortare!
På upploppet, några hundra meter ifrån mål så ökade jag ytterligare. Gav allt jag hade in i det sista. Kollade på min klocka då och den visade under timmen. YES! Jag bara sprang och sprang och tillslut kom jag över mållinjen och tiden blev 57,03. Yes yes yes!!

Detaljer
Startnummer 4773
Namn Sahra Niklasson
Född 88
Klass K
Startgrupp 3
Förening/Ort 341 Stadium Uddevalla
Nation SWE
Placering 1210
Sluttid 57.03
Genomsnittsfart 5.42 min/km

Distans Totaltid Sträcktid Min/km Plac
2,5 km 13.38 13.38 5.26 min/km 880
5 km 28.48 15.10 6.04 min/km 1384
7,5 km 43.42 14.53 5.57 min/km 1300
Mål 57.03 13.21 5.20 min/km 1210





Idag är jag lite stel i benen och liten tendens till träningsvärk känner jag också. Men vad gör väl det!?
Skall anmäla mig till nästa år också, 20 augusti 2011, ska ni joina mig?

Här är lite bilder från igår, både före och efter loppet:

Lite spex hemma








Skulle få till ett bra hopp, men Nisse var lite för snabb med kamerna. Men tillslut gick det!








Bara en bråkdel av alla 12000 som sprang!


Glad att det är över och överlycklig över min tid!




Plasten är fortfarande på :)


Jäklar vad nöjd jag är över min tid! Vill samtidigt nämna att pappa var ännu grymmare, PB på 52,07!! Asgrymt av honom!!
Mamma och brorsan var med nere och hejade på oss, ni är för goa som hänger med!

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Grattis Sahra! Vad duktig du är :)

Postat av: Sahra

Tack! DU var också duktig! PB och allt :) Fast det var det ju för mig också kan man ju säga...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback