Ett sånt veleri!

Hej! Nu är jag hemma igen från Stockholm, har i och för sig varit detta nu i en vecka ungefär. Anledningen till att jag inte har skrivit något här är för att under min tid i Stockholm så gick min dator återigen sönder. Buhu...
Denna gången tänkte jag att jag ska inte ens försöka med att laga den utan det första jag gjorde när jag kom hem ifrån STockholm var att åka ut till alla elektronikaffärer och kika på en ny.
Mina krav på datorn var att den skulle vara liten, blank och rosa.. Svårare än jag trodde skulle det visa sig!

Jag hittade tillslut en som stämde in på alla mina krav, en liten rosa Asus R105 tror jag den hette.. Köpte med mig den hem för ca 3300 kr. Väl hemma så satte jag in laddaren och lät den vara i några timmar för att sedan starta den och märka att den inte alls skulle vara som vanligt.. Den gav ifrån sig pip ifrån moderkortet så vi ringde Asus support och de tyckte att vi skulle åka ut och lämna tillbaka den där vi köpt den för att få en ny. Och detta gjorde vi. Vi kom ut till SIBA och vi fick alldeles riktigt med oss en ny hem, jippi!
Men.. denna dator skulle visa sig vara lika pipig som den andra datorn.. Vi ringde återigen Asus Support och de visste inte alls vad detta var för något men tyckte ännu en gång att vi skulle åka ut med den och välja en ny modell, för antagligen var detta ett fel på alla dem modellerna..
Så vi åkte återigen ut med datorn och fick lämnat tillbaka den och fick pengarna tillbaka.





Igår, dagen efter att vi lämnat tillbaka den andra pipiga datorn, åkte jag till Göteborg med familjen för att jag och pappa skulle hämta tröja och tidtagarchip till Midnattsloppet som skall springas imorgon Lördag. Och vad finns i Göteborg, jo, Netonnet och Media Markt.. Så dessa affärer gjorde vi igår och jag hittade ingenting på Netonnet men så kom vi till Media Markt och vad hittar jag där om inte en mini Sony Vaio ROSA!!! En Sony Vaio har jag velat ha sen jag vet inte när, dem är ju så toksnygga dem datorerna!! Tittat runt lite på nätet efter prisuppgifter på en Vaio och dem har legat runt 6000 kr i pris vilket jag tyckt vart lite väl mycket för en dator.. På Media Markt tog dem inte mer än 4490 kr och det blev direkt ett köp.. Jajamen, så nu sitter jag här och skriver på min nya sötnos och jag kan inte vara lyckligare...



Ser ni vad fin den är!?

Nu ska jag göra mig lite frukost och sedan ska jag slänga ihop ett inlägg om min weekend i Stockholm.

Kramar

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback