Helgen 2-3 juli

Vilken helg! Helt utmattad, vaknade kl.12:30 idag, jätte sent, men det behövdes verkligen efter denna helg...
Direkt efter jobbet på fredag så packade vi bilen med sovsäckar och dricka och stack till Mantorp park, ligger ca 10 mil efter Jönköping. Tog oss lite mer än 3 timmar att åka dit.
Väl framme letade vi upp dem vi skulle sova hos. Vi fick sova bak i bussen där bilarna annars står under transporten. Men som tur var fick vi lånat en luftmadrass som vi kunde lägga sovsäckarna på för annars hade det varit jätte hårt! Men jag sov förvånansvärt bra där bak i bussen. Men vaknade väldigt tidigt på lördagens morgon, vid 5:30-tiden, då många började åka bil på banan. Herregud vad vissa är morgonpigga!

Efter frukost och så var det dags, i alla fall för mig, att sätta mig i brassestolen och sola lite. Blev lite bränd, men inte så jätte farligt. Eftersom jag skulle vara ute i solen hela dagen så smörjde jag in mig, tur var väl det för jäklar vilket underbart fint väder det var. Inte ett moln på himmlen och 34 grader varmt. Dock lite väl varmt när man ska stå en heldag och kolla på bilar! En sån varm dag vill man ju helst vara vid stranden.
Har nog aldrig druckit så mycket vatten som jag gjorde den lördagen!

När jag tackade ja till att åka med älskling på denna bilgrej så tyckte jag verkligen att det skulle bli tråkigt, jag gillar inte alls att stå och titta på bilar! Men på lördagen sa han att man kunde få åka med på banan och då blev jag eld och lågor. Vi köpte oss ett "åkband" för 150 kr för att få åka med i bilen.
Herregud, det var det roligaste jag gjort! JÄVLAR vad fort det gick, Krille (bl.a. en av dem som vi var med där uppe) var uppe i 280 på raksträckan och i kurvorna så driftade han utav bara fan! Hela kupén blev rökfylld av däckröken som blev. Luktade fan!
Det var också sjukt varmt inne i kupén, över 80 grader. Man var tvungen att ha på sig långbyxor, långärmad tröja, heltäckande skor och hjälm för att få åka med och det gjorde ju att det blev ännu varmare!
Denna Krille har en sån sjukt bra kontroll över bilen, även med en gipsad arm, helt otrolig!
Jag satt med ett konstant leende på läpparna när vi åkte runt banan ett antal varv, sjukt kul!!!
Tyvärr finns det ingen bild på mig i hjälm och så, tänkte ta det efter jag åkt banan men när åket var klart så ville jag mer än något annat ta av mig alltihop, svetten bara rann! Så bilden glömdes av.
Efter att alla fått åka med denna Krille eller hans brorsa så grillade vi och sen var det dags för mig och älskling att åka hem. De andra skulle stanna tills idag med vi valde att åka hem igår.
Älskling var för trött och tagen utav värmen som varit under hela dagen så jag fick köra hela vägen hem till Uddevalla (32 mil). Jag brukar bli väldigt trött när jag kör bil, men inte igår. Jag tyckte det var kul att köra nisses mammas bil.. Den var grymt skön att köra, så det var roligt!



Våran sovplats bak i bussen:


Vi säger godnatt:


Bussen med förtält och deras bilar:


Krilles bil, den som jag fick åka med på banan:




Jag och Krille brummandes ute på banan, en bil på 680 hk: SJUKT KUL!!


Den var verkligen som den heter!


En annan snygg bil som förövrigt åkte av banan och skadade fronten, lite synd!


Jätte många snygga bilar var det!






Vad är väl en bilträff utan brudar? Det var många lättklädda brudar som gick runt och visade upp sig.


Jag vill åka på en rallybana igen!

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback