Inför imorgon

Idag är jag sjukt trött. Har sovit sen vi åt middag efter jobbet och skulle lätt kunna sova ännu mer. Jag tror kanske att det är lite psykiskt, jag är trött och vill sova och samla krafter inför morgondagens Kraftprov. Kroppen är inte dum!
Tror att jag ska lägga mig tidigt idag för att vara pigg imorgon..

Jag kan faktiskt medge att jag är lite nervös inför loppet imorgon pga. att jag har hört alla bara prata negativt om den banan. Har bara hört meningar i stil med "Usch, ja, lycka till" eller "Fy den är jobbig". Det är ju ingen dans direkt att springa 1 mil, bara distansen är ju lite kämpig men att den dessutom skall vara väldigt kuperad gör ju saken ännu värre. Hoppas bara att jag redan från start känner mig lätt på fötterna och att den känslan kommer att vara kvar även efter 5, 8, 10 och 11,6 km!
Jag har en tendens att gå ut lite för hårt i början och känna mig lite seg/trött redan efter 4-5 km. Detta ska jag försöka tänka på imorgon, att inte gå ut för hårt och att det då är bättre att börja lagom och sedan öka efter 8 km kanske om man fortfarande har orken kvar att kunna göra detta.
Tyvärr vet man aldrig hur kroppen är strax innan man börjar springa. Men man känner det ofta ganska så fort. Hoppas verkligen att jag och kroppen är bästa vänner imorgon och att allt kommer att gå skit bra!
Kom och heja på mig vettja :)





Jag tycker att det är psykiskt jobbigt att springa nya sträckor, sträckor man aldrig tidigare har sprungit för man vet ju aldrig när det slutar! Men om man kollar på kartan längst upp så ser man att vätskekontrollerna ligger ungefär 1/3 och 2/3 utav banan. Då får man iaf ett litet hum om hur långt det ungefär är kvar. Men det bästa hade ju varit om de märkt ut varje km, men det får vi se imorgon om de gjort.

Var nere på Team Sportia förrut och köpte mig nya löparstrumpor från Seger. Mina andra är så himla tjocka och varma och dessa är tunna och har "coolcontroll" i sig. Dessutom har de lovat att man får en "barfotakänsla" i löpsteget. Hmm, värt att testa! Kanske inte alls är en hit.. Kanske är lite riskabelt att testa något nytt på ett lopp?





Efter loppet skall jag hem till kära Malin som bor centralt i Trollhättan och där skall jag först och främst få duscha. Sedan skall vi äta middag, troligtvis köttfärslimpa (GOTT!), samtidigt som vi korkar upp drickat. Det blir lite förfest hemma hos henne och sedan ger vi oss ut på Trollhättans gator precis som massa andra skall nu när det är Fallensdagar! Kommer blir nice detta!

Nu skall jag packa iordning en väska med smink och festkläder inför imorgon. Dessutom göra klart vad för kläder jag ska springa i. Bra att planera lite!

Ha d så bra.
Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback