Sommarvikariat!

Hej allihopa!!
Vilken dag det varit idag.. Min första dag på sommarjobbet. Som jag tidigare nämnt har jag sommarvikariat på Klin Kem, på provtagningen på Uddevalla Sjukhus i 9 veckor. Idag var då min första dag.
Dagen började med att jag fick välja kläder och sedan fick jag gå och byta om. Fick en rundvandring och en kort introduktion om vad de egentligen gör där. Sedan fick jag börja inne på provhanteringen där jag fick precis som det heter, hantera prover. Fick registrera prover när de kom, centrifugera de prover som skulle centrifugeras etc.. Det var mycket datagöra vilket var ganska så lätt att lära sig, så det ska nog inte vara några som helst problem. Sedan efter att ha varit där hela förmiddagen fick jag gå in i provtagningen. Provtagningen är öppen från kl.7:30-13:00, efter kl.13 skall jag vara inne på provhanteringen.
Inne på provtagningen kom det aldrig någon patient när jag var där, så jag fick sticka personalen och det gick jätte bra! "Vanliga" prov var det ju men fick veta att jag skulle få delegerat några andra prov som är lite mer avancerade att göra, får se vad det är för prov.. Hoppas inte att det är för komplicerat!
När jag inte är på provtagningen eller provhanteringen skall jag på eftermiddagrna på måndag, onsdag och fredag skaka maskägg (amöba), jajamen, ni hörde allt rätt, SKAKA MASKÄGG!! Jag blev chockad när de sa detta! Men de används tydligen för att påvisa mask och andra parasiter i analyserna. USCH vad äckligt!!! Men jaja, får väl bara göra det och se glad ut!

Men det verkar verkligen som att det blir 9 fantastiska veckor faktiskt. Personalen var jätte trevlig och man kände sig inte alls i vägen som man annars kan göra när man är ny.
Längtar redan tills imorgon!

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback