Spagettiben!!!!

Idag ställde jag klockan på kl.8. Vaknade av mig själv några minuter i 8. Tog direkt på mig löparkläderna och stack ut och sprang. Tog en 5 km:are idag med högre tempo. Jäklar vad jag är trött och har spagettiben just nu!!
Sprang med en puls på 184 nästan hela tiden. Vanligtvis när jag springer längre sträckor (8-10km) brukar jag ha ett lugnare tempo, en puls på mellan 170-175 för att orka springa så långt.
5 km idag tog mig 27 min jämfört med min bästa tid på 5 km på vårruset på 28 min. Jag har alltså sprungit på 1 min snabbare :) Jag satsade på 24 min, men det gick inte så bra som ni märkte. Var tvungen att gå en liten sväng efter ca 3 km pga. håll. Hade jag inte behövt stanna så kanske jag hade kunnat springa på 24 min... Anledningen till just 24 min var att de första 2,5 km tog mig 12 min att springa. Men ingen idé att spekulera på det viset!!! Behöver man stanna så behöver man! Pressar man sig alldleles för hårt så blir träningen inte rolig, dessutom gör det skit ont att springa med håll...!!

Nu äter jag frukost, svartvinbärs fil och osötad müsli plus vatten, massor utav vatten!!!

Snart ska jag gå och blåsa håret och göra mig iordning för att köra ned Tuffs till veterinären för lite finputsning av hans tassar :)

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Vad duktig du är som går upp så tidigt och springer! Jag har jättesvårt att springa innan frukost för jag är alltid vrålhungrig när jag vaknar. Men det är ju så skönt att "ha det gjort" sedan eller vad man skall säga, resten av dagen är ju ledig då!

Postat av: Sahra

Jo det är riktigt skönt att ha det gjort annars tänker man på det hela dagen, planerar dagen efter springningen typ...

Jag är också oftast hungrig när jag vaknar, men brukar ignorera det så går det finemang :)

Men känner ärligt att jag har mer "ork" på kvällarna när jag är ute och springer än på morgonen faktiskt. Kroppen har la inte vaknat riktigt på morgonen så tidigt kanske...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback