Min Facebook

Hejsan allihopa!
Idag har varit en lååång dag. Fredagar på jobbet är seeega tydligen, väldigt lite provtagning så sammanlagt idag var det 20 st som kom till provtagningen, inte alls mycket så det blev en del dötid!! I ca 1 timme satt jag och gjorde iordning drogpåsar, då vill jag tillägga att det är flera hundra drogpåsar! Herregud!

Gick ifrån jobbet 15:50, ville sluta lite tidigare för att jag hade bokat en ansiktbehandling kl.16:30. Ansiktsbehandlingen på Dermaroom är så himla skön! Har man aldrig varit på en sån professionell ansiktsbehandling tidigare så skall man verkligen gå på en sådan snart, för det gör verkligen gott för hyn! De börjar med en rengöring av huden och sedan lägger de på en ansiktsmask som får verka under en värmelampa i några minuter. Sedan tvättas den bort. När man kommit så här långt är det dags att klämma pormasker. Efter att det som finns att klämma har klämts så är det dags för massage. Massageoljan tvättas bort och så lägger hon på ansiktvatten, behandlingen avslutas med en fuktgivande kräm (i mitt fall).
Förra gången jag var där, augusti -09, så hade jag mycket att klämma. Hon höll på jätte länge med att klämma och jag var alldeles röd och ful när jag gick därifrån. Men idag sa hon att jag hade nästintill problemfri hy, hade inget mer att klämma bort förrutom en pormask i pannan och fem st kring näsan. Annars hade jag jätte fin hy tyckte hon. Jag sa att även jag själv har märkt av förbättringen och så frågade hon hur det kommer sig att det har förbättrats såpass mycket. Jag sa som det var att jag har blivit ordentligare med rengöringen och speciellt då nogrann med att tillföra fukt. Jag går flera dagar i veckan utan smink, fler dagar än med smink. Jag byter handduk och byter sangkläderna oftare. Jag sover aldrig med utsläppt hår. Allt detta minskar bakterierna som kan ge upphov till finnarna.
Hon sa att alla dessa åtgärder var mycket bra och att det är så man ska göra för att iaf försöka att få bukt med finnarna.
Jag hade väldiga problem med finnar som hela tiden dök upp kring käklinjen och hon sa att om det kommer kring käklinjen så kan det tyda på att man är stressad och det kanske jag har varit, kanske skolan har varit stressad just då!?
För nu får jag ingenting på käklinjen längre iaf inte såna stora "bölder" som tidigare. Nu är det minimalt, vilket jag är super glad för!

Eftersom jag hade så himla lite att klämma så erbjöd hon sig att plocka mina ögonbryn. Har alltid plockat dem själv. Men vad dem blev fina nu, mycket bättre än när jag själv gör dem! Så hädanefter kommer jag nog gå till henne för plockning av brynen!

Efter ansiktsbehandlingen så fick jag en lätt makeup. Hon använde Tromborg's mineralmakeup. Skillnaden mellan Tromborg och Id bare minerals är att Tromborg ger ett mer glansigt intryck, tycker jag. Hon använde ordet lyster. Men tycker ändå att Tromborg är bra, täcker en aning mer än vad Id gör. Tror dock att om man skulle få för sig att testa Tromborg någon gång så bör man nog införskaffa sig ett bra puder som man kan matta ned det lite. Men skall jag köpa Tromborg så blir det efter sommaren för att se hur det är jämfört med Id.

Enkel sminkning av "hon" på Dermaroom:




Hon la på foundation, rouge, ögonskugga, mascara och gloss på läpparna.

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback