Sprungit på militärtområde

Det blev en löprunda med pappsen nu på kvällen. Vi sprang uppe vid Bulid, på grusvägar. Riktigt fin väg att springa på. Vi var även framme vid Ålslån vilket gav mig minnen från när jag var där med skolan när man var liten. Var så himla längesen jag var uppe vid Bulid.
Pappa berättade små historier längs med hela banan, historier om hus som tidigare legat där, historier om det militära, var de sprängde med handgranat och var de övade att kriga i hus, området där de krigade i hus kallades förövrigt Spökstaden. Han berättade även var han badade när han var liten osv... Det är faktiskt lite kul att höra på såna historier.

Har aldrig sprungit denna sträckan tidigare vilket gjorde det jobbigt att springa idag. Det känns mentalt lättare när man vet hur vägen går, vad som kommer här näst och hur långt man har kvar. Men nu visste jag ingenting. Men det gick bra ändå.. Men som sagt, lite mentalt trött och även lite seg i kroppen efter middagen...

Sträckan blev tillslut omkring 9 km, det gjorde vi på 54 min.
Medelpuls: 172
Maxpuls: 186
Kalorier: 660 kcal






Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback