Liljekonvalj

Har precis varit ute i naturen och plockat liljekonvalj. Jätte gott luktar det här inne nu!
Men jag kan erkänna att jag inte alls gillade att traska omkring där bland blommorna. Så mycket insekter av olika slag, usch vad läskigt. Men stålsatte mig, för blommorna ville jag ju ha!

Fick höra av mamma att liljekonvalj är giftiga för katter bl.a. så då kunde jag inte placera dem på köksbordet som jag först tänkte, utan dem fick stå på våran höga byrå i hallen.. Men fint blev det iaf ändå :)





Nu blir det tv och förmodligen lite glass.. Köpte glass idag med smak av blåbär och vanilj, gott gott!

Sen blir det nog läggdags någorlunda tidigt, skall ju till skolan imorgon. Känns konstigt att åka till skolan, har ju inte varit där på 3 veckor!

Måste bara säga det att det är helt underbart att ha fönstret öppet så här års, höra på all fågelsång. Man blir så lycklig!!

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Ja visst är det härligt med fåglarna, det tycker jag med! Enda nackdelen är väl om de får fnatt på morgonen och väcker en :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback