Tisdag

Hela dagen idag på jobbet har jag varit bestämd över att jag skulle springa efter jobbet, men när jag väl kommer hem så blev det inte så. Tog mig en chokladbit och la mig på soffan istället. Haha, vilken helomvändning!
Men dagen är inte slut än.. Älskling kommer hem om ca 1 h och vid 19:30 skall jag och Sandra gå strandpromenaden. Så lite motion får jag ju ändå OM springningen nu skulle "glömmas" bort :)
Har ju lovat mig själv att vara så duktig att jag skall ut och springa minst 3 ggr/v, vilket innebär att om jag inte springer idag så skall det springas typ onsdag (imorgon), fredag och söndag. Får se om detta kan hållas! Upp till bevis!

Annars idag då? Jo även denna dag har gått fort på jobbet. Tiden mellan kl.7-14 gick verkligen jätte fort. Hela förmiddagen fick jag jobba självständigt med att ta blodtryck, puls, temp, vikt och blodsocker. Fick också ta blodprov helt självständigt. Gick jätte bra på en utav dessa medan de andra var lite mer svårstuckna. Jag har också kommit fram till en sak när det gäller provtagningen. JAG HATAR VACUTAINERN! OCH ÄLSKAR BUTTERFLY! Så är det!! Hjälp om jag ska arbeta med vacutainern hela sommaren, usch, då ångrar dem sig nog att de har anställt mig! för fy!!!
Var även med en patient nere på Klinisk Fysiologi (avd. där jag som BMA, Biomedicinsk analytiker, kan/ska jobba sedan) där hon fick genomgå ultraljud på hjärtat. Intressant men svårt att förstå tycker jag!

Nepp, skall här slappas på soffan eller skall man ut och röra lite på fläsket? Dagens fråga!

Kramar!




Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Heidi

Måste säga att jag läser alla dina inlägg, gillar bloggen! =)

Postat av: Sahra

Å vad roligt Heidi! Kul att du gillar den.. Roligt när man får kommentarer..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback