Sweet

Välkommen hit du sommarvärme!
Det är 24,3 grader i skuggan. Ååå så skönt väder.. Synd att man suttit inne hela dagen :(
Hoppas på lika fint väder på fredag, för då är jag minsann ledig!!

Idag har praktikdagen varit ganska lugn. Morgonen bestod i att sortera läkemedel, ta puls och blodtryck. Blodprover var det även idag, och idag gick det mycket bättre att sticka. Igår var verkligen min otursdag!
Var även med en liten dam nere på röntgen för en lungröntgen. Denna dam mådde inte alls bra idag, så snäll som jag är, så satte jag mig hos henne och höll hennes hand i ca 1,5 h nu på slutet av dagen. Hon ville ha mig hos sig när hon sov. Hon var väldigt orolig hela dagen och hon lugnade ned sig när jag satt inne hos henne, prata lite med henne, höll hennes hand och hade uppsyn över henne. Stackars lilla damen.. Hoppas allt ordnar upp sig.
Hon var så positiv och mer vaken i början av min praktik men nu några dagar tillbaka så har hon verkligen försämrats, hon är så söt! Håller tummarna för henne!!

Idag gjorde jag min sista dag på Geriatrik/rehab sidan, imorgon ska jag över till medicinrehab sidan. Vill faktiskt stanna kvar där jag varit resten av praktikperioden men så blir det inte. Imorgon byter jag och Monika sida, tyvärr.. Får hoppas att denna sida är lika bra som den jag varit på för jag trivdes som fisken i vattnet!! Den andra sidan verkar så läskig på ett sätt med vissa personer som har personlighetsförändringar, ena stunden glad och positiv för att sedan bli ilsken och stygg. Hur ska man tackla sånt? Första gången jag kommer att stöta på sånt.. Kan säga att jag är lite nervös...
Nu när man har lärt känna stället och lärt sig lite rutiner, ja då ska man byta till ett nytt ställe.. Det är synd!!



Älskling ringde precis hem och frågade om vi skulle gå ut och sedan.. VA? Har han blivit sjuk eller? Händer inte alls ofta att han vill ut och gå.. Blir lika glad varje gång när han frågar!
Men villkoret var att vi inte skulle gå så långt! HAHA, vaddå, ska vi gå runt kvarteret och hem då eller svarade jag. Han sa att det inte skulle bli en sån lång sträcka som till och från strandpromenaden men heller inte så kort som runt kvarteret utan något mellanting. Hade han fått välja så skulle sträckan fått bli runt kvarteret, jag lovar er! Min lilla latis till sambo :)

Jag som försökte hinna med en springtur idag.. men den får nog tyvärr skjutas upp tills imorgon eftersom han vill ut och gå. Går ju hellre med honom än springer eftersom det inte händer så ofta att man får ut honom på en promenad :)
jag offrar mer än gärna min springtur för att få några minuter frisk luft med sötnosen!

Herregud, redan torsdag imorgon.. Veckan går himlans fort!

Ut med er i solen!

kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback