Tillbaka

Nu var det 2 dagar sen jag skrev något här i bloggen, förlåt... Men jag har inte haft lust att skriva något, varit lite deppig, hängig pga omständigheterna...
Dessutom har det inte hänt något, så det har liksom inte funnits något att skriva om!

Igår var jag ute och sprang, sprang i 11 min innan jag fick gå och vända hemåt istället.. Jag gör ibland det felet att jag springer för nära inpå middagen så att jag mår illa när jag springer.. Oftast springer jag ändå, försöker tänka på något annat än att spy men igår gick verkligen inte det! Så fort jag andades in så var det nära att jag skulle spy, ingen rolig känsla att springa med så jag gick hemåt ist...
Idag tänkte jag att jag skulle springa ist men det blev inget idag heller, magen gör ont idag, heller inget roligt att springa med. Så imorgon tänkte jag ge mig ut, innan frukost!!
Mätte ut med bilen en sträcka på 1 mil, så nu ska jag springa den några gånger och se om man kan öka lite i tiden!

Idag har jag varit på praktiken, fick ansvaret för blodproverna idag tidigt på morgonen så att de skulle vara analyserade och klara tills innan frukost och det blev dem..
Jag stack 4 patienter med vacutainern, den jag tidigare har sagt att jag hatar så, men idag gick det hur bra som helst. Fick träff redan på första försöket, HÄRLIGT när det går bra!! En av patienterna jag stack frågade t.o.m om jag var expert på att sticka, jag frågade varför han undrade det och han svarade att det är första gången han inte har känt någonting när han blivit stucken, att det gick snabbt och smärtfritt och att jag gjorde det riktigt bra. Då blev jag glad!!! Så nu hoppas jag att jag kan slippa mardrömmarna om mitt sommarjobb på provtagningen på Kemlab, för nu kan jag ju få blod med vacutainern :)

När älskling kom hem så åkte vi till biltvätten och tvättade bilen. Jag var den som tog hand om att blöta ned bilen dvs med en högtryckstvätt. HERRE vilket tryck det är i den, höll nästan på att ramla baklänges när jag satte igång den...haha...

Efter tvätten stack vi hem och gjorde mat, pasta med carbonara och bacon. Älskling stekte bacon och jag tog hand om det andra. Fick på honom mitt förkläde eftersom han bara gick runt i kalsonger och bacon är känt för att det skvätter från pannan och då skulle det ha kunnat bränna hans mage, men inte med förklädet på! Såg väldigt kul ut med blommigt förkläde ihop med hans tatueringar, HAHA...

Jag delar med mig av denna hemska syn:





Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback