Vårruset

Då var man hemma igen efter att ha sprungit vårruset. Duschade i jätte varmt vatten när jag kom hem för det var ju jätte kallt i Vänersborg ikväll, endast 13 grader.. Brrrr...
Det var kul att få följa med Nisses mamma och hennes arbetskompisar på detta, tack så mycket igen!
Banan var tokfin! Sprang första 3 km inne i stan och de sista 2 km sprang man vid vattnet, så himla fint. Hade aldrig sett den sidan av Vänersborg tidigare!
Jag sprang 5 km på 28 min vilket jag får vara nöjd över.. Var lite uppbromsningar längs vägen. Smala partier vilket bromsade en del.
Fanns 3 startled att välja mellan: lunka, springa eller springa fort. Jag ställde mig i springa fort, stod jätte bra där!
Efter sträckan fick man en matsäck, herre vad gott det var att äta direkt efter, MUMS!
Vårruset får göras om nästa år, vilken grej...
Jäkligt synd bara att jag inte hade kameran med mig, men vågade inte lämna kvar den i väskan under tiden som jag sprang. För på mig kunde jag ju inte ha den! Så den fick bli hemma..

Nu ska jag blåsa håret och sedan lägga mig.. Upp tidigt imorgon igen..
Fick ändra mitt schema idag, hade ju planerat att jobba mån-torsd och ledig fredag. Men får ändra så jag jobbar fredag och ledig torsdag ist. Eftersom det är röd dag på torsdag så skulle det vara lite att göra, så hon jag går med tyckte det var bättre om jag jobbade fredag då det finns lite mer att göra.. så då får det bli så!

Någon mer som sprang vårruset idag? Hur gick det??

Kramar!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Nopp inte i Vänersborg men jag sprang i Göteborg i förrgår :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback