Oj oj....

....oj!

Vilken hemfärd jag fick mig idag!
Jag blev lite smått glad över att vi slutade lite tidgare idag så jag hann med tåget från Gbg kl.15:47.. Redan efter 10 min tvärnitar tåget pga att kompressorn blivit överhettad. Vi blev då stående ute i ingenstans en liten stund. Sedan lyckades de köra in tåget till Ytterby (första stoppet) och där blev vi stående en liten stund till..
När vi väl kom till Kode (andra stoppet från Gbg) så sa de att vi inte kommer att fortsätta med tåget för att det har havererat och de skulle då ringa efter bussar som skulle fortsätta färden mot Uddevalla..
Men det skulle ta lång tid att få dit bussarna så vi fick ta tåget som skulle komma efter 1 h, alltså tåget som avgick ifrån Gbg kl.16:47.. Men några minuter innan det kom så sa de att vi inte skulle få åka med det för att de inte kom fram för att ett tåg längre fram också hade havererat..
Men tillslut, så hade tydligen det andra tåget som hade havererat fixat sig så tåget kom och vi hoppade in i det och så fortsatte trippen hem till Uddevalla....



Det tog mig 2 timmar från Gbg central till Uddevalla östra, helt sjukt!!!


Från en sak till en annan...

Igår fick jag ett mejl av en läkare som jag har kontaktat angående examensarbete. Vi har tidigare träffats och pratat om detta projektet face to face.. allt lät jätte bra.. Men i mejlet igår så stod det att han inte hade tid att handleda mig och därför skulle det inte bli något projekt och att jag skulle hitta ett annat!
SKIT också.. Det var så himla skönt att ha ett på G så slapp man liksom tänka ngt mer på det.. Projektet skulle vart så kul att göra, handlade om hjärtultraljud och bedömning av hjärtrörligheten..

IDAG så fick jag ett mejl ifrån en annan läkare jag mejlat till för flera veckor sedan men inte fått ngt svar från, förrän idag! Där stod det att han hade ett projekt ang. myokardscintigrafi (radioaktiv metod- nuklearmedicinsk metod som avbildar blodförsörjningen till hjärtat. Man tittar bl.a. efter ischemi och/eller infarkter i hjärtmuskeln) och att jag skulle höra av mig snabbt om jag var intresserad. Jag hade fått mejlet strax innan kl.16 och svarade strax över kl.21.. Undra om det var snabbt nog!? Fick även två nr varav ett mobilnr. Skall ringa honom det första jag gör i imorgon bitti..
Hoppas hoppas hoppas
... Håll tummarna för min skull :)

Kram kram

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: angelica

allt bra med dig? :)

Postat av: Anonym

Hej, skulle bli jätteglad om du ville kika in min blogg och även titta på mina videos och säga vad du tycker !

http://abergevelina.blogg.se

kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback