Nu jäklar händer det grejor!

Oj vad roligt detta känns! Vet ni vad? Jag skall börja träna, på motionshuset! YES!
Jag ser VERKLIGEN fram emot det och hoppas hoppas att jag tycker det är kul!
Dock är jag lite rädd för att min "noll-i-koordination" skall förstöra min glädje efter första passet men alla är nybörjare första gången och det ska jag också få känna mig, eller hur? Det kommer ju bara att bli bättre, inte sämre.. det kan jag ju iaf trösta mig med :)

Jag var nere hos min morbrors fru på motionshuset idag och snackade lite med henne. Jag fick en liten rundvandring i lokalen och det ser ju jätte fräscht ut där! FINT!
Jag fick ett prova-på kort, så jag riktigt får känna om jag verkligen tycker det är kul innan jag börjar betala. Riktigt snällt av henne att ge mig gratis träning för hela månaden ut. Helen är snäll hon :)

Så, imorgon kl.17 ska jag på mitt första Bodypump pass och kl.17:30 blir det step. Sedan har jag kanske tänkt att gå på cirkelträning kl.18:30 och avsluta kvällen med core kl.19. Alla pass imorgon är på 30 min. Motionshuset har alltid 30 min-pass på onsdagar, så kallad "meny-dag" eller vad det hette. Då man skall kunna göra lite av varje liksom.  Får se hur trött jag är efter de två första passen. Kanske gör en mjukstart och bara tar bodypump och step imorgon.. Får se.. Men ser verkligen fram emot det!!

Någon mer som tränar på motionshuset som läser min blogg??

När jag gick ifrån motionshuset så kunde jag ju inte låta bli att titta in på Teamsportia efter ett snyggt linne att ha på mig imorgon.
Detta linne, exakt sånt jag var ute efter (läs ROSA!), hittade jag i REA-hörnet. Har kostat 249 kr och nu sänkt till 129 kr. Jag testade det direkt och det satt skit bra!
Jag gick fram till kassan och skulle betala med kort. Hon registrerade varan i kassan och sedan drog hon bort rabatten manuellt, men där blev ngt fel! Hon sa "Då blir det 129 kr" till mig och jag knappade in min kod. Men något jag tyckte var konstigt var att det stod att jag skulle godkänna beloppet, på 19 kr, i kortgrejen. Jag sa inget till henne och sedan tryckte jag på godkänt. Jag fick mitt kvitto och så stack jag därifrån fort som bare den.. När jag sedan tittade på kvittot så stod det att rabatten var 230 kr (?) och att jag hade betalt 19 kr.. Hon måste ju ha gjort fel, men jag lider ju verkligen inte av det.
Så 19 kr fattigare blev jag bara för att jag tog extrasvängen till Teamsportia. Det var verkligen värt det! Skit bra! Det är nog verkligen meningen att jag skall börja träna :)





Ett hänglås fick jag köpt mig på Clas Ohlsson, till omklädningsskåpet


Mitt "prova-på"-kort :) Tack igen Helen!


Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback