Helg!

Hejsan!
Nu var det några dagar sen jag skrev några rader här.. Dåligt av mig, men jag en jäkligt bra anledning!
Jag går i skolan fram till kl.16, är inte hemma förrän kl.18. Då ska man äta och sen träna eller plugga och sen är det dags att lägga sig för att återigen gå upp runt 5-tiden för en ny dag i skolan. Så datan hinns liksom inte med oftast! Men helgerna har jag tid (egentligen inte, det är ju då man ska plugga) så nu skriver jag!

Denna veckan har varit väldigt jobbig i skolan. Gått igenom allt från hjärtultraljud till EKG. Inte lite man ska kunna! Har lånat lite böcker om detta så hoppas att alla frågetecken jag haft under veckan blir till en "Aha"-upplevelse under denna helg. Hoppas verkligen att poletten trillar ned, för just nu är den låååångt upp! Känner mig lite av ett pucko när man inte alls hänger med vad de sagt på föreläsningarna. Lite klarare blev det under senare delen av veckan, men långt ifårn helt klart!

Mitt största handikapp när det gäller hjärtultraljud är min svårighet för vänster och höger. Det är nämligen så att på hjärtultraljud är allt omvänt. Det som är vänster är egentligen höger och tvärtom. Men det är inte allt! Hela bilden är uppochned också, så det är inte alls lätt att veta var man är i hjärtat på bilden när man letar sig runt! USCH, känns som man aldrig kommer lära sig detta. Men det kommer jag, men det tar sin tid! Snart praktik och då ska jag fråga, fråga, fråga!!

Nu ska jag sätta mig och plugga i några timmar, sen bär det av till Tanumstrand för att titta på kläder i sportshopen där. De stänger inför vintern och då har de 70 % på allt. Hoppas man hittar en snygg löpartröja, långärmad sådan!

Förresten, känner mig helt mör i hela kroppen. Stod upp strax inna kl.10 i morse, strax efter det var jag ute och sprang 1 timme i ca 1 mil (kanske något längre, kändes det som iaf!). Sprang från mig vid rimnersvallen, längs strömstadsvägen, förbi friskis och svettis vid sörvik (varvet), upp för den låååånga backen till Kurveröd, från kurveröd sprang jag ned jämsides med fårhagen, förbi skogslyckan och nedför vid ramneröds kyrkogård och sedan edingsvägen hem. Skit seg i hela kroppen nu. Men skönt var det, jätte härligt väder. Halvkallt men ändå varmt (eftersom jag var varm).

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback