Hemmafrun!

Go´kväll!

När jag steg upp i morse tänkte jag att dagen skulle bli en pluggdag, men icke! Jag började lite smått med en seminarieuppgift där vi ska läsa en engelsk artikel och sedan redovisa den inför klassen. Artikeln är läst men när jag skulle söka efter lite mer information på nätet så krånglade mitt mobila bredband. Jag ringde 3 men de visste inte riktigt vad det var. Så jag lade ned pluggandet ganska så snabbt.. Det är först nu som bredbandet verkar funka!

Jag har haft så himla mycket att göra idag... Dagen började med en redig frukost efter det var det dags för en liten löprunda i REGN!!! Efter träningen gjorde jag kärleksmums som älskling önskat sig till sin födelsedag som är IMORGON! Efter det åkte jag ned till Willys för att köpa ingredienser till glasstårtan som jag ska bju på imorgon.. Så nu har jag precis gjort klart tårtan och ställt in den i frysen över natten.. Innan jag gjorde glasstårtan storstädade jag hela lägenheten, dock inte ensam (Nisse hjälpte till!!!) vilket var tur för då hade jag inte vart klar tills nu.. Det är faktiskt först nu som jag tar det lugnt, med en kärleksmums och ett glas vitt.

Imorgon kl.13 blir det kalas för 26-åringen! Det är hans och mina föräldrar som kommer. Första gången de träffas, ska bli kul att se om de funkar ihop. Men det tror jag, både hans och mina föräldrar är liksom inte så komplicerade människor, så det kommer gå hur bra som helst!!

Kärleksmums i långpanna:


Förbereder glasstårtan. I bunkarna från vänster: socker+äggula, äggvita, vispgrädde. Dessutom, det viktigaste, NUTELLA :)


Mandelspån skulle vara i..


Nutellan värmdes för att lättare kunna ringla ned den i smeten..


GOTT!!


Smeten i en form med löstagbar botten. Den står just nu i frysen och gottar sig!


Hoppas detta skall smaka imorgon.. Har en liten oro att glasstårtan skall bli lite väl söt med både maränger och nutella i sig. Men ett recept är ett recept, så skyll inte på mig!

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback