Frustrerad till tusen!

Jag blir så jävla frustrerad!

Igår var första löppasset detta året, första rundan på väldigt väldigt länge. Kändes jätte bra men efter att ha sprungit ca 5 km så kom den, smärtan som jag känt så många gånger innan. Jag fattar inte varför jag ska få så otroligt ont i utsida knä, nästan alltid efter samma distans, si så där en 5-6 km. Jag får ont 8 av 10 ggr.
Efteråt sitter smärtan i och jag kan knappt böja benet, har svårigheter att gå i uppför-och nerförsbackar, trappor etc. Helt omöjligt! Det som hjälper för stunden är att kleta på Voltarengel på stället. Får sedan hålla på och smeta resten av dagen för att ens kunna stå på benet typ. Igår fick jag skippa träningen på gymmet just för att jag hade så jävla ont i knät. (Dock gjorde det inte så jätte mycket då jag redan hade vart ute och sprungit!)

Idag när jag vaknade, ställde klockan på 8 (som igår) bara för att vara ute på en morgonjogg, kändes knät bra. Jag kletade på Voltarengel försäkerhetsskull. Sedan begav jag mig ut. Kändes bra i några minuter men sen kom smärtan, efter bara någon km! Gick ju inte springa på benet, så jag fick halta runt hela rundan, vända och gå hem ville jag inte! Det såg säkert jätte kul ut när jag gick runt i värsta springkläderna och haltade. Det gör dock nästan lika ont att gå som att springa, men gå i det tillståndet känns mer hälsosamt!

Detta är jäkligt frustrerande, känner att jag har massa energi, ork och en jäkligt bra kondition just nujag vill ut, jag vill springa röven av mig, men kan inte! (efter alla spinningpass!), Ååå detta gör mig så jävla ledsen! Jag som har anmält mig till Gbg-varvet till sommaren. Hur ska det gå med ett knä som inte vill lyssna till vad jag vill!?

Får vila några dagar från springningen nu så knät får ta igen sig, och inse att det ska göra som JAG säger, och fortsätta med mitt gymmande. Ikväll får det bl.a bli ett stenhårt spinningpass där jag ska trampa ur alla mina frustrationer! Hoppas jag inte får känningar av knät bara...

Känner aldrig av mitt knä annars, endast då jag är ute och springer...
Jävla knäfan!



Inför Midnattsloppet 2010. Kors vad brun jag var! Vill ha sommar!!



En HELT SLUT Sahra, efter Midnattsloppet 1 mil!


USK-loppet 2010, 1 mil.

Får ni smärtor någonstans när ni är ute och springer?
Några tips?


P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Tänkte bara kolla om du har provat ut skor? Jag tycker att löplabbet är superbra och köper typ alltid mina skor där, så man får ett par som verkligen är lämpade för sig själv...hur gamla är dina skor? Hur många mil har du sprungit i dem? Löpardojor har ju ett "bäst före-datum" och håller en viss tid och ett visst antal mil, brukar räkna med ungefär 100 mil. Hoppas det löser sig med knät! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback