Fyra st shake plus ett kokt ägg

Godmorgon!

Tycker själv det är tråkigt att läsa en blogg med massa text och inga bilder.. Nu blir det tyvärr ett inlägg med MASSA text och inga bilder. Läs om ni vill!

Igår var ju som sagt första dagen på Nutrilett dieten. Jag måste faktiskt säga att det gick förvånansvärt bra, inget sötsug överhuvudtaget, inte ens till filmen igår kväll! Dock smakar det ju inte så himla gott, men med lite vatten att skölja ned det med så funkar det faktiskt.
Träningen gick bra igår också, 50 min spinn puls, kom upp till 90 % av min maxpuls även igår och efter det körde jag core. Jag vet inte om jag fuskade igår, men tog mig faktiskt ett kokt ägg efter träningen. Kroppen behöver ju protein efter man tränat... Summa sumarum så levde jag alltså på 4 st shake plus ett kokt ägg igår..

Idag är en ny dag och dag 2 på nutrilett dieten. Menyn kommer väl se ut som igår, 4 shake och ett kokt ägg. Idag blir det lite styrketräning (cirkelträning) på gymmet och efter det blir det ett Zumba pass... Har ni fortfarande inte testat Zumba, så gör det!! Skit kul, kul med RÄTT instruktör dock! Väldigt viktigt!!
Ska egentligen inte träna så hårt/mycket denna veckan, vet ju inte hur kroppen reagerar på så lite kcal på en dag. Men det är ju så jäkla kul att träna, så man vill inte vila!

Jag har verkligen bestämt mig nu, detta året ska bli mitt år! Jag ska bli i toppform inför beach 2011 (säger man inte alltid så!?), jag ska ta min BMA-examen och så ska jag skaffa jobb. Om inte detta vore nog så är jag så lycklig ihop med Nisse. Älskar honom över allt annat! Hoppas mina nära och kära kommer må lika bra som jag under detta nya året! Ja, jag säger då det, 2011 ska bli mitt år!!!

Tycker dock det är lite synd om Nisse när jag går på denna dieten. Han är van vid att jag gör mat åt honom, antingen att maten är färdig när han kommer från jobbet eller att jag lagar mat när jag kommer hem efter träningen. Nu kommer det tyvärr inte bli så. Kan ju inte stå och tillaga mat när jag själv inte får äta den!? Eller??
Igår fick han gjort sig äggmackor till middag, inte så mycket till middag! Men en 26-åring ska väl kunna göra sin egna mat tycker man ju.. Men han har blivit så bortskämd sen jag flyttade in hos honom! Stackarn!
Kanske om jag ändå ska försöka mig på att laga middag till honom!?

Nu är klockan strax efter 9 och magen säger att det är dags för frukost, en shake och ett glas vatten.

Ha en bra dag!
Puss & Kram

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback