Kläder, läsning och mat!

Hej!
Jag börjar detta inlägget med att säga att jag inte kommer att ha så mycket tid att lägga här framöver, närmare bestämt i ca 3 månader!
Jag har nu i veckan börjat med mitt examensarbete och på detta läser jag en parallellkurs med MÅNGA inlämningsuppgifter. Jag har typ endast tid för skolan framöver men ska försöka hinna slänga in något inlägg lite då och då!

Idag har jag träffat min mamsing, vå åkte ut till torp för att shoppa lite och ja, man kan säga att jag kom hem med en hel del faktiskt. Jag har tidigare sagt att jag inte skall köpa något i klädväg eftersom jag precis varit i London och shoppat, men det var lättare sagt än gjort! Här ser ni vad jag fick med mig hem...

Örhängen Lindex

Necessär H&M. Perfekt att ha i träningsväskan för schampot, duschcremen och bodylotion!

Fin fin läsning!

Vilket kap! Chinos för 99 kr/st H&M

Topp H&M

Detalj bak på toppen

SKYHÖGA sandaler till sommaren H&M (Hyffsat nytt inköp, dock inte idag!)

Nytt i kylskåpet
Kesomellanmål, super goda!

Så där, hoppas jag inte missade att visa er något nu!

Nu blir det snart middag för min del och sen ikväll, Melodifestivalen och godis, jippi!
Ha en bra lördag!

Nyfärgad

Hej på er!

Sitter i soffan och fryser, fryser och fryser! Visst att det är kallt ute men inne? Nej det ogillas, speciellt för att jag typ fryser för minsta lilla! Lånat älsklingens tröja, passar på när han inte är hemma för den tröjan är såå skön!

Snart ska jag göra mig lite blodpudding och stekt ägg till lunch/middag. Skall kl.13 ta tåget till skolan för att få resultatet och genomgång av tentan jag skrev i fredags. HJÄLP, jag har nog aldrig varit så här nervös. Sista tentan förhoppningsvis, vill verkligen inte ha en omtenta. Men chansen är ganska så stor! Håll tummarna för mig mellan kl.15-16!

Färgade håret igår, blev en nyans som ska vara lika mörk (6:a) som den innan men denna gång tog jag en utan någon guldig/röd ton i, endast brun lite kallare färg. Resultatet blev MÖRKT!!! Men jag gillart! Vad tycker ni?

P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

London del 4

Hej!

Jag skulle egentligen gjort detta inlägget för flera dagar sedan men min dator/internetanslutning har varit lite konstig de senaste dagarna, men idag verkar det funka, än så länge iaf!

Här kommer iaf sista delen av Londonresan. Finns ingen bättre avslutning än bilder på shoppingen!
Ska jag vara helt ärlig så trodde jag att jag skulle komma hem med en helt ny garberob typ, alltså mycket mer än det här. Men så blev det inte! Men får säga att jag ändå är rätt nöjd med inköpen...
Kunde nog kanske kommit över lite billigt smink och hudvård men Nisse ville verkligen inte gå in i dem affärerna, tyvärr...

Bästa köpet! Såg dessa första gången på Intersport i femmanhuset, de kostade nästan 1000 kr. Jag gav strax över 400 kr för dessa i London. Vilket kap! Absolut det bästa köpet! Det är mycket roligare att gå till gymmet med vetskapen att man ska få ta på sig dessa snyggingar!

Dessa hoppas jag kommer till Sverige inom kort, för dem var så super duper goda! Älskar Mars och dessa var verkligen en hit. Tänk er Maltesers fast med olika innehåll, ååå så goda!

Helt fantastisk myssöndag

Imorse ställde jag klockan på 8 för att sticka ut på en helt underbar morgonspringtur!
Det var kallt, -16 grader men solen värmde så gott så. Det var en enormt lyckorus som for genom hela kroppen då jag tog löpsteg efter löpsteg.. När jag kom in efter ca 1 h så hade jag fått is på både hår, vantar, mössa, kinder och ögonfransar. Längesen jag var så lycklig då jag var ute och sprang!
Det gick så sjukt bra idag, lagom tempo, inget stannande pga smärtor eller liknande, hela sträckan gick helt och hållet felfritt, underbart!!

När jag kom in ställde jag mig och stekte pannkakor till älskling. Det var jätte svårt att motstå dessa underbara pannkakor, men jag gjorde det! Jag hade tagit pannkaka om det vart det nyttiga receptet, men Nisse är inte så jätte förtjust i just det, så idag blev det dem mer onyttiga, bara till honom! Så snäll flickvän jag är, tycker jag!
Jag själv tog mitt egna bröd, dinkelfullkornssconesen jag gjorde igår, leverpastej och gurka. Till det gjorde jag världens godaste smoothie, har aldrig gjort en godare smoothie än denna! Jag hade i banan, hallon, blåbär, jordgubbar, naturell lätt yoghurt och linfrön. Jag brukar aldrig ha banan i annars (mycket kcal i banan!) men efter träning kan jag med gott samvete ta banan. Åå så god den blev med banan i!!

Resten av dagen har jag pluggat, dock inte jätte effektiv pluggning, men jag har iaf pluggat mig igenom allt jag ska ha tenta på, på fredag. Kan det inte riktigt än, men jag känner heller ingen panik! Skönt!

Nu är det snart Solsidan! Till det ska jag mysa med min hemmagjorda hallonchokladmousse ala GI och ett glas vin, härligt med söndagsmys!

Imorgon är det Alla Hjärtansdag! Ska ni göra något speciellt??

P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()

London del 3

Hej!
Här kommer lite bilder från London då vi tog bussturen och lite bilder från andra ställen.
Har ganska många bilder från resan, så detta är bara en liten del av bilderna.
Enjoy!

London del 2

Nu kommer det fler bilder från vår vistelse i London. Dessa bilder är från lördagen när vi bl.a. var på Madame Tussauds...

Efter att ha varit på Madame Tussauds i ett par timmar, kikat på alla dockor, sett en film på 4D och sedan som avslutning gått typ som Gasten på Liseberg så tog vi oss en busstur på lite mer än 2 timmar och fick se de mesta av det man bör ha sett när man är i London. Bilder på det kommer i nästa inlägg om London. Slänger in bilder på när vi var på vår favoritrestaurang, Bella Italia, på Oxford Street, samma dag. Bra avslut på en väldigt bra lördag!

Frukost

Hej!
Min favoritmåltid under dagen har helt klart blivit frukosten! Den har blivit väldigt viktig för mig, en bra frukost resulterar i en bra dag. Försöker variera den så gott det går. För det mesta blir det fiberhavregrynsgröt med russin i och till det surdegsbröd med kalkonskiva och gurka, annars blir det knäckemacka med keso och tomatskiva och ibland blir det min hemmagjorda GI-müsli med någon kesoknäckemacka till..
Idag tog jag ut svängarna riktigt ordentligt vill jag lova! Jag ställde klockan på kl.8 och ställde mig och gjorde Dinkelfullkornsscones! Dem blev goda, dock lite torra, men ändå helt okej.
På mina scones hade jag leverpastej och gurka. Till mackan blev det en smoothie på jordgubbar, hallon, blåbär, naturell yoghurt och linfrön. Supergod frukost som innebar en underbar start på dagen.
Efter frukosten fick jag lite panik, för kl.10 skulle jag sitta på spinningcykeln, jag hann med 10 min tillgodo, puh, vilken tur!!

Dinkelfullkornsscones (4-5 st)
8 dl Dinkelmjöl fullkorn
½ tsk salt
3 tsk bakpulver
100 g smör eller margarin
4 dl mjölk eller filmjölk

1. Sätt ugnen på 250 grader
2. Blanda mjöl, salt och bakpulver i en skål
3. Finfördela matfettet i mjölet med fingertopparna till en grynig massa. Tillsätt mjök eller filmjölk och rör snabbt ihop till en lös deg
4. Låt degen vila tills ugnen blivit varm
5. Klicka upp degen i 4 delar på en plåt med bakplåtspapper. Platta med mjölad hand ut varje del till en rund kaka, ca 15 cm i diameter
6. Skåra varje kaka korsvis med en kniv.
7. Grädda mitt i ugnen, 12-14 min

London del 1

Hej!
Oj här har inte skrivits något på en vecka.. Anledningen är London, iaf 4 dagar av dem!

Ja som sagt, jag och älsklingen var i London mellan 3-6 februari och vi hade det hur underbart som helst. På dagarna shoppade vi på bl.a oxfordstreet, käkade god mat och drack gott och bara mös runt. Vi åkte även en sån där dubbeldäckare och kikade i stan, tog över 2 timmar den jäkla bussturen!
Vädret var helt underbart, kändes som att temp var upp emot 10 plusgrader. Londonborna hade ingen vinterjacka iaf!
Vi åkte iväg för att fira att vi vart ihop i 3 år och förlovade i 1 år. Dessa dagar kunde verkligen inte bli bättre, jo kanske, om vi hade hunnit med Camden också, men det får bli en anledningen till att åka en gång till! Vi har redan pratat på att åka dit igen, till vintern kanske, men vi får se!

Jag låter bilderna tala lite för sig själv!!

Olympic House hotel, gångavstånd till paddingtonstation, hyde park och oxfordstreet. Perfekt!!

Hotellrummet var väldigt litet, men det gjorde inte oss något. Vi var ju ändå mestadels ute och gick i stan. Har nog aldrig gått så mycket som jag gjort under dessa dagar, helt sjukt mycket!

Utsikten från hotellrummet

Så London! Bussar och taxibilar precis överallt!

Marble Arch, precis i början av oxford street

När vi kom till London så tog vi oss först till hotellet och sedan begav vi oss ut för lite shopping på Oxford street. Dock är oxfordstreet väldigt lång och massa affärer att titta in i så vi kom inte långt innan de stängde för dagen. Så då hittade vi en italiensk restaurang, Bella italia, som vi käkade på och drack gott. Det blev vår favoritrestaurang resten av resan! Hur god mat som helst!
Mer bilder kommer senare bl.a. när vi var på madame tussauds, bussturen och så klart på allt jag handlat.

Zumba

Helt slut efter Zumban!! Det var sjukt kul där idag. Instruktören hade bytt ut massor utav låtar och lagt in mer låtar med fart i, så det kändes mer som ett riktigt tufft pass idag!
Hade med mig min pulsklocka för att se hur mycket man förbränner på ett sånt pass och min klocka, med mina inställningar, visade på 360 kcal . Riktigt riktigt bra!

Just nu sitter jag framför datorn, skall egentligen göra lite lite till på mitt patientfall men hamnade här inne istället. Har på mig min gosiga pyjamas, så härligt!

Imorgon är jag inte ledig längre, skall upp kl.4 igen. Fy fan säger jag om den tiden! Men får trösta mig med att det är sista dagen jag går upp så tidigt. Gött!!!

P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Spännande middag!

Det blev ingen bodypump för mig idag, den hade börjat isf kl.17 och jag valde att plugga vidare med mitt arbete istället. Men träning blir det ändå för nu kl.19 ska jag till gymmet och träna Zumba. Det var ett tag sen jag tränade det, så det kommer blir superkul!

Idag gjorde jag något spännande till middag, nämligen blomkålmos. Till det hade jag stekt kassler och sallad. Det var verkligen gott! Låter kanske inte så himla smaskens med mos gjort på enbart blomkål, men jajamen, det var gott! En riktig nyttig middag. Även detta var ett recept ur min nya GI-bok.

Nu ska jag plugga vidare, tills det är dags att dra sig till gymmet.

Förresten, jag börjar bli lite nervös inför Londonresan nu på torsdag! Nervös för själva resan men också för flygningen. Det slog mig idag, jag ska ju för fasiken FLYGA!!! HJÄLP!! Har endast gjort det en gång tidigare när vi åkte till Turkiet och då var jag ruskigt nervös, kissade nästan ned mig på planet, hahaha...
Vi skrev ut biljetterna igår och skrev även ut tidtabell för hur stansted-express-tåget går. Imorgon ska vi sätta oss och göra en lista på vad vi vill göra i London, vi vet iofs redan det men det skall skrivas ned var sakerna finns så det blir en lätt resa detta med tanke på den jäkla tunnelbanan, ja vi är TURISTER och då ska man bete sig som turister!!. Jag gillar inte tunnelbanor, detta kommer bli läskigt! Hade det inte vart så mycket folk i tunnelbanan så kanske man hade varit lite lugn inför det men nu är det ju inte lite folk utan MYCKET folk och då blir man lite stressad. Men vi ska försöka ta det lugnt och blir det tokigt så blir det...

Håll tummarna att allt går som planerat när vi är borta!

Yeeees...

Godmorgon!

Ställde klockan på 8 imorse, vaknade dock 7:40. Ingen idé att somna om då inte så jag snöra på mig joggingskorna och tog på mig träningsmunderingen och begav mig ut för en springrunda på ca 6-7 km. Vilket lyckorus jag hade i hela kroppen då knät inte gjorde ont idag, inte en enda gång! Kunde nog fortsatt ännu längre, milen kanske, men jag ville ta det lite lugnt med tanke på hur ont jag hade det senast i knät.
Det var lite mer än 2 plusgrader och regn, kanske det bästa vädret att springa i tror jag. Regn är jäkligt skönt att springa i iaf!

Blev en tur på ca 40 min, brände 410 kcal, yeah! :) Tog det ganska lugnt med tempot idag, ville ligga på en nivå där man förbränner mer än konditionstränar (syreupptagningsförmåga). Perfekt med en förbränningsrunda innan frukosten!

Vägde mig idag och då stod vågen på 63,4 kg. Jag har alltså gått ned ½ kg sen i fredags. SJUKT bra (och kul!) med tanke på att jag har börjat äta riktig mat igen. Äter "sjukt" nyttigt och tränar på som vanligt så det är väl det som gör det. Hoppas jag lyckas fortsätta i denna bana.

Nu ska jag bege mig bort till biblioteket på sjukhuset och låna hem en bok som behövs för ett arbete jag skriver som ska vara inne nästa vecka. Sen blir det till att plugga några timmar.
Ikväll står det bodypump på mitt schema. Bra att träna styrketräning också och inte bara kondition (tre dagar i rad!) och förbränning. Med muskler så ökar förbränningen!
Har jag blivit lite besatt av denna förbränningen tro? Jag tror det!