Örebro

Igår var jag i Örebro med familjen. Vi åkte hemifrån strax efter halv elva och var framme efter lite felkörnningar strax efter halv tre. Syftet med Örebroresan var att hämta Whiskeyglas och en pikétröja till pappa då han blivit aktieägare i ett whiskeyföretag i Örebro. Jätte fina glas och pikétröja. Kanske lite långt för att hämta glas och en tröja, men det är ju aldrig fel med utflykt, eller hur?
Påväg upp till Örebro stannade vi på en rastplats och fikade, bulle och macka. Mackan fick jag ätit i mig på rekordfart likaså min dricka men bullen lyckades jag inte få i mig. Vet ni varför? Vi invaderades utav en massa elaka getingar! De var verkligen på oss, närgångna! Jag och brorsan blev panikslagna och fick nog efter bara några sekunder så vi sprang tillbaka in i bilen igen och stängde fort dörrarna om oss. Till vår stora förvåning så hade en flygande insekt följt med oss in i bilen, så jag (varför just jag, brorsan?) fick fort ut och öppnat framdörren så att den fick flygit ut och snabbt stängt den igen och sedan fick jag slängt in mig i bilen igen. HJÄLP!!

Efter vi vart och hämtat glasen och tröjan ute på landet så åkte vi tillbaka in till stadsborna. Vi åkte till Marieberg, till Mariebergs galleria med 100 butiker. Yes! Jag lyckades övertala föräldrarna och brorsan om att vi skulle åka in där och kika. De hade mycket fint. Jag fick köpt mig en del och ändå gick jag inte i alla affärer. Jag såg hur brorsan tyckte det var tråkigt att gå inne i gallerian så jag gav med mig och sa att vi kunde åka innan jag ens vart runt i hela gallerian, tyvärr... Men bra var väl det antar jag, hade nog annars kunnat bli en dyr dag i Örebro för min del!

Dagens för gårdagen:









Jeansklänning- Veromoda, Halsband- fjordfestivalköp, Skor- Eurosko, Leggings- Lindex.

Haha, pappa är trött när vi är påväg hem! Det var här som getingarna invaderade oss tidigare samma dag..




Synd att man inte kan zooma in denna bilden! Hahaha, jag och brorsan skrattade skit mycket åt hunden som sitter bredvid gubben. Det ser inte ut som att det är en hund men jag lovar er, det är en hund! Det ser ut som att det är en tjej med blont hår men det är en hund. En hund med blond peruk ser det ut att vara, men den skall nog vara sån, det är nog hundens naturliga hår. Hahaha, så jäkla ful är den!! Fick gömma mig i bilen för att kunna ta denna bild.


Nu till det roligaste, shoppingen!


Pippitröja från Rut mfl. Alldeles nyinkommen på eftermiddagen, vilken tur jag hade!


Har länge letat efter en pippitröja men alla jag hittat är av en sån modell man drar över huvudet och det vill inte jag ha. Kofta är mycket bättre!!


Rosettröja från Veromoda. Valde mellan denna och rosa, blev som vanligt svart!




Tredje paret Converse. Gud vad jag älskar dessa skor! Får bara passa mig från att ha på mig dem när jag går med älskling, han har nämligen exakt likadana, fått av mig!


Yes! Min färg skall ju utgå, nr 6-05. Bellbox har den inte längre ute på torp med Bellbox i Merieberg hade den.


Skolan börjar ju imorgon och då går det massor utav block!! Dessa blommiga block köptes inne på Coop.


Så där. Nu har jag redogjort min dag i Örebro för er.

Nu ska jag ta tag i dammsugningen. När man har en långhårig katt blir det massor utav tuffsar som flyger omkring, tyvärr.. Men vad ska man annars hitta på en sån här regnig tisdag?

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: malin

riktigt fiin pippitröja :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback