Ny kursstart

Vill börja dagen med att säga Grattis pappa på födelsedagen!!!

Nu sitter jag på tåget ned till Göteborg. Nya kursen startar idag på Mölndahlssjukhus. En omvårdnadskurs med praktik :) Kommer nog bli kul!
Men jäklar vad dåligt jag sov inatt, väldigt oroligt. Det var nog för att jag var rädd att försova mig. Har ju inte varit i skolan sen i torsdags. Måste säga att det är mycket skönare att få sova ut på morgonen!!! Börjar jag som idag, kl.8:30 så måste jag gå upp kl.05:15. Tåget går kl.6:44 från Uddevalla Östra. Det är väldigt väldigt tidigt, USCH!
Synd att första dagen inte börjar med en kort dag utan den längsta jag någonsin gått i skolan nämligen kl.8:30-16:00, det innebär att jag är hemma runt kl.18 ikväll.. Mindre kul!

Men jag har själv valt denna biten med att pendla fram och tillbaka så egentligen bör jag inte klaga, men det är lätt att göra det ändå!
Men bara 1 år till, sen slipper jag pendlandet och skolan! Herregud vad tiden går fort!
Men tänk om jag hade gått kvar på kemiprogrammet som jag gick 1 år innan jag bytte till Biomedicinska Analytiker programmet, då hade jag haft min examen nu till sommaren. Men jag tyckte inte alls kemin var något för mig. Så nu har jag 1 år kvar.. Men denna tiden har gått så himla fort. Tyvärr känns det som att man inte kan nånting! Men sen när jag börjar jobba som BMA tror jag allt faller på sin rätta plats. Nu är allt för mycket att ta till sig.

Vädret ser inte lika fint ut idag som igår tyvärr.. Men man vet ju aldrig hur vädret blir fram på dagen. Men mig kvittar det idag, ska ju ändå bara sitta inne hela dagen!

Ha en jätte bra dag!
Kramar!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback