Sol sol, strålande sol!

Jag kan inte beskriva hur lycklig jag kände mig när jag var ute och sprang idag. Sprang strandpromenaden plus lite till...Jag var ute totalt lite mer än 1½h, några km över milen, jihoooo! Jag var/är lycklig dels för det finfina vädret och dels att jag inte fick ont i knät, jag kunde springa på som bare den idag utan några som helst problem, älskar såna löpturer då det går som handen i handsken liksom.
När jag klev innanför dörren fick jag även se att jag fått årets första fräknar, man tackar!

Dock hade jag lite smått panik när jag sprang med kortbyxorna idag... Mina ben är ju vitare än snö vad fasiken!? Förra året och alla andra år sen jag var typ 16 år, har jag vid denna tiden på året alltid varit brun, solat solarium som en TOK, verkligen som en tok! Men i år har jag bestämt mig för att inte sola solarium av den anledningen att hudcancern har ökat. Dessutom dog både min mormor och morfar (saknar er för varje dag som går!) i cancer, dock inte hudcancer, men ändå! Så jag vill inte utsätta mig för solariestrålningen känner jag efter allt..
Men jag kan inte sticka under stolen med att jag vissa dagar är väldigt nära på att ta cykeln till solariet. Jag hoppas att jag ska kunna motstå frestelsen av att vara skit snyggt brun mha solarium och istället ta hjälp utav den riktiga solen. Får se om jag står ut. Så här lät det förra året också men vips, så låg jag i solariet flera gånger i veckan ändå..
Att vara brun gör att jag känner sig så mycket finare, kläderna sitter bättre, man slipper lägga foundation, man känner sig helt enkelt så mycket fräschare som brun! Eller hur!?
Men det är också jobbigt att börja sola psykiskt för mig. Jag blir beroende, helt klart beroende av att sola, det är därför jag typ kan sola nästan varje dag. Detta beroende är skönt att inte ha, för det är faktiskt jobbigt.

Så istället för att sola i kärringgrillen så har jag idag BUS:at mig, jajamen. Får se hur fläckig jag blir utav det..
Jag använde mig utav Åhléns BUS för typ 70 spänn (köpte när de hade den på erbjudande). Den har fått bäst i test många gånger i diverse tidningar. Testat den?
Köpte även skrubbhandskar på H&M för 19 kr. Ett måste innan man BUS:ar sig!




Om några timmar ser man väl resultatet, spännande!
Dock luktar man som en friterad kyckling, ett STORT MINUS !!

Nu blir det middag. Hemmagjord potatisgratäng med kassler och sallad med fetaost. Gott!

Hoppas ni haft en bra dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback