Hemmagjord GI-müsli

Igår gjorde jag egengjord GI-müsli med sojaflingor, nötter (hasselnötter, valnötter, mandel och paranötter), pumpakärnor, linfrön, flytande honung och torkad frukt (aprikoser, russin och äpple).




Efter att ha rostats lite för länge (äggklockan var tydligen sönder!) så müslin blev lite lite bränd..
Blandat i lite torkad frukt (aprikoser, äppleringar och russin).


Min egengjorda GI-müsli


Dagens frukost:
Osötat surdegsbröd med kalkonskiva och gurka, naturell yoghurt och egengjord müsli, ett kokt ägg och ett glas kallt vatten..


Den egengjorda müslin smakar lite bränt tyvärr, men den är ändå helt okej! Har köpt en ny äggklocka så tills nästa gång ska den inte brännas. De torkade frukterna klippte jag för stora bitar märkte jag när jag åt så det vet jag också tills nästa gång att jag ska klippa dem mindre! Man lär sig av sina misstag.. Men müslin är ändå god!


P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback