Snabbt, enkelt och nyttigt

Fredag och det innebär ju fredagsmys! Jajamen, idag åt jag riktig mat, vilket jag inte gjort på länge. Det blev tacos dagen till ära och det smakade ljuvligt gott.. Gjorde den lite nyttigare genom att ta fullkornsbröd och gräddfil ist för vanligt bröd och creme fraiche. Tog mer grönsaker än annat i också. Härligt att man kan äta det man vill fast med lite små justeringar..

Jag har varit så duktig idag om jag får säga så om mig själv! Jag börjar praktiken på Sahlgrenska kl.7:30 och mitt tåg stannar vid centralen kl.6:36 vilket ju är jätte tidigt iförhållande till när jag skall börja så idag använde jag mina ben och fötter och gick hela vägen från Centralen till Sahlgrenska. Det blev en rask promenad på ca 45 min. Jag har varit så tokpigg idag. Det var lätt som en plätt att stiga upp i morse 03:55, pluggade hela vägen till Gbg och sen promenad på det. Underbart att vakna helt utvilad, trots att jag gick och la mig senare än vanligt igår!
Sen gjorde jag likadant när jag slutade praktiken, för då hade jag också någon timme på mig innan tåget gick, så då promenerade jag från Sahlgrenska till Centralen. Påvägen till Centralen så gick jag en mycket mycket snabb sväng inne i Femmanhuset, i princip bara gick igenom det, men hann köpa mig en ny kokbok, Lättlagad GI. Kokboken var väldigt billig för att vara så full med bra recept, endast 99 kr.

Finns massor av gott i just denna bok. Har tittat på GI-recept tidigare men tyckt de vart lite för komplicerade för mig, många nya och konstiga ingredienser jag aldrig hört talas om och så, det är iofs det i denna också men inte lika mycket. Men just denna boken har mottot snabbt, enkelt och nyttigt vilket ju passar mig super bra!
Det finns recept både för frukost, lunch, middag och det bästa av allt, desserter! Mums...
Ska göra första rätten imorgon tänkte jag, undra vilken av alla jag ska börja med och sen tänkte jag göra deras chokladmousse eller kanske yoghurtglassen eller varför inte glass a la GI? Längesen jag åt glass, så sugen på det!



Ola, grundaren av GI, var med i programmet Den hemlige miljonären här om dagen och sen dess har jag velat köpa någon av hans böcker. Han verkar vara en riktig go kille, dessutom förbannat söt (kanske inte de bästa bilderna på honom i boken men på tvn var han super super söt!) Dock är han homosexuell, så vi tjejer får bara se men inte röra!

P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback