Är du sockerberoende?

Har ni läst boken Socker bomben i din hjärna? Man blir helt ställd när man läser vad sockret gör med en!

Jag är inte sockerberoende, men tycker att allt med socker är så himla gott! Har lite svårt för att hålla mig ifrån godiset (läs choklad!) men inget jag inte kan kontrollera...

Den senaste veckan har jag ätit Krom-tabletter, dessa ska stabilisera blodsockret och göra att man inte känner sig sugen på godis och annat skit. Och vet ni vad, de hjälper! Har inte ätit alls mycket godis (förrutom lördagsgodis idag) eller annat skit (våfflor i fredags!) denna veckan och suget är som bortblåst! Helt otroligt!





Den fantastiska och inspirerande Pt-Fia har en utmaning som går ut på att inte äta något onödigt socker under 5 dagar, med start imorgon fram till lördag kl.00:00. Jag antar utmaningen. Gör ni?

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback