Funderingar kring smink!

Blev riktigt sugen på att göra kladdkakemuffins med kinapuffar i som jag skrev ut från nätet förrut..
Ska nog ta mig årets första cykeltur bort till Spara och köpa 1 pkt kinapuffar och 1 pkt ägg, det som saknas:)

Gott att ha till både Sveriges värsta bilförare och PLUS.

PLUS idag ska handla om Id sminket som jag använder.
PLUS ska granska det, om dem håller vad dem lovar med sminket dvs. om det ska vara bra för acne bl.a. Det är tydligen zinkoxidet i sminket som ska vara bra för hyn.
Mamma ringde precis och berättade att det redan står på texttv att sminket tydligen är en bluff. Att Id Bare Minerals skall sluta marknadsföra sminket på det sättet att det skulle vara bra för huden.
Jag personligen tyckte inte det var bra till en början, alltså ingen effekt på finnarna. Men nu har de värsta av mina finnar försvunnit, har endast kvar lite på käklinjen. Men sen vet jag inte om det är sminket som gjort min hy bättre eller om jag helt enkelt blivit bättre med att ta hand om hyn. Har t.ex. bytt rengöringsprodukter, börjat använda ansiktsvatten, vilket jag var extremt dålig på tidigare. Flätar håret innan jag lägger mig (sägs att man inte ska sova med håret i ansiktet, att det skulle ge en finnar), byter sängkläderna oftare, byter handdukar på toaletten oftare (bakterier som orsak till finnarna), etc....
Så jag vet inte om sminket är en hiss eller diss helt enkelt..

Nu när de inte lovar att sminket har den effekten mot acne, så ska jag göra slut på foundationet som jag har kvar, men ska nog testa annat, te.x Make up store (enligt dem så var de först med mineral sminket).. Kul att förnya sig, kanske hittar nya favoriter:)







Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin din kusin :)

Jag kan rekomondera den affären på överby där make up store var förr dom säljer ju mineral smink köpte en super bra foundation därifrån å ja kan säga att efter ja börja använda smink därifrån har ja inte haft 1 enda finne :) för förr när ja använde skitmärken som max factor isa dora med mera så hade ja faktiskt väldigt ofta finnar men nu e d ett minne blott :)



kram

Postat av: Sahra

Ja just det ja.. den affären! Vad heter den tro? Ska dit på lördag.. ska kolla på det:) Tack för tipset!

Jag håller med dig! Man kan ha mascara, ögonskuggor och så från "skitmärken" som max factor, isa dora m.m.. Men foundation är ett BIG NO NO! Får också jtte mkt finnar av det!

Köpte du mineralsmink som puderaktigt eller flytande?

Kramar

Postat av: Malin :)

Ja köpte den som puder aktigt Verkligen skit bra kommer inte ihåg va den heter den affären men d finns ju bara 1 smink affär på överby :)

Postat av: Sahra

Puderform är helt klart bäst!

Flytande är för det första svårare att jobba med, för det andra är nog puderform skonsammare mot huden (tror jag), iaf på min..

Ska kolla upp detta:) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback