Liseberg

Idag var jag, Nisse, Malin och Emil på Liseberg. Vi åkte ifrån Uddevalla vid 11-tiden och var hemma strax efter 19. Alldeles lagom kände jag dem timmarna vi var där ffa. för att jag kände av springningen från igår, trött och träningsvärkstel i benen. När jag gick runt där på Liseberg kände jag hur jag gick som om jag precis kissat ned mig eller liknande.

Vi åkte alla de "häftiga" grejorna. Balder var sjukt kul att åka, likaså uppsvinget. Höjdskräcken och uppskjutet är en tjusning i sig. Haha, jäklar vad man är nervös när man sitter uppe på höjdskräcken och bara väntar på frittfall.. Det är verkligen en blandning mellan skräck och härlig känsla.

Jag och Malin var ivriga efter en stjärnvinst och då ffa. Marabou, tänk 2 kg choklad, kan det bli bättre? Malin vann tillslut en sådan, precis innan vi skulle hem, men inte jag! Jag vinner aldrig någonting. PISS! Men det är la så, man kan inte både ha tur i spel OCH kärlek, och det ser ut som jag valt kärleken. Mysigt!
Det enda jag "vann" var ett litet gosedjur från en sån där "gripklo", lade i 2 kr och så var det bara att styra klon. Jippi!



Ett måste när man är på Liseberg, polkagris napp! Denna i smak av hallon och lakrits, mums..



Den ljusrosa ankan fick jag av Emil, tackar. Det var hunden som jag lyckades gripa själv...

När vi åkte FlumRride


Strax innan vi skall åka Colorado


Det näst bästa på hela dagen, Ben & Jerry´s glasscafé. Varför har inte vi det här hemma??




Det har verkligen varit en kanon dag idag! Det var lite molnigt men det har varit väldigt varmt och skönt för solen har ändå nått oss..
Perfekt kötid överallt också. Alldeles lagom med folk på Liseberg, härligt!

Nu ska jag gå ut till köket och ta tag i berget utav disk, tråkig avslutning på en sån här rolig dag...

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Översten

nisse såg snabbast ut i världen när g-kraften sög i :)

Postat av: Sahra

Haha, ja verkligen! Ibland blir man rädd över hur han kan se ut!!

Postat av: Sahra

Men Emil, du var inte mycket finare du! hahahaha...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback