Inför Midnattsloppet 2010

Ikväll går Midnattsloppet 2010 av stapeln. Det var detta lopp som fick mig att börja springa för precis ett år sedan. Jag har sprungit precis ett år... Herregud vad tiden gått fort!
Tränat ett år inför detta lopp och vad händer, jo jag blir förkyld 2 veckor innan loppet. USCH vilken otur. Detta har inneburit att jag inte alls har tränat lika "effektivt" som jag gjort tidigare. Denna vecka har jag varit ute två gånger och förra noll gånger, NOLL gånger.. FY vad dåligt. Men jag har haft så himla ont i halsen så jag har verkligen tänkt på hälsan först.
Detta kommer ju få konsekvenserna att jag inte alls kommer att få den tid jag vill ha. Det är tragiskt. Ett år har jag sett fram emot detta lopp, har t.o.m. avböjt en Greklandsemester för att att det krockade med denna dag. Fan va dumt egentligen!
Jag är glad om jag kommer runt på mindre än 1 timme men tror inte detta idag pga brist på träning dagarna innan nu. Slappat till mig riktigt ordentligt, usch fy och blä!

Jag står i startled nummer 3, där skall man springa 1 mil på 50-55 min. Jag kommer säkert komma sist av alla i det ledet känns det som nu.
Men har man denna inställning som jag har nu så lär man komma sist. Så upp med hoppet och styrkan nu Sahra och ge allt du har ikväll.. Du kommer inte att komma sist, du är grym! Kämpa kämpa kämpa!! Tänk positivt. Tänk på vad skönt det är efteråt när du sprungit på mindre än 1 timme. Då kan du lägga dig gott på kudden med gott samvete och känna lycka!
Haha, där blev jag lite schizofren för en liten stund och pratade med mitt andra jag.. Aja, det får man göra ibland!

Det som jag har gjort idag för att ladda inför kvällens lopp är att göra precis ingenting. Började med att göra pannkaksfrukost. Sedan lade vi oss och vilade lite efter det. Nu sitter jag vid datorn och bara tar det lugnt. Jag kan faktiskt medge att jag är lite nervös och rastlös. Ska nog ta mig en promenad om en liten stund så jag får gjort något. Timmarna går så sakta när man bara sitter inne och väntar på en sak, som Midnattsloppet ikväll..

Var nere i Göteborg och hämtade t-shirt och tidtagarchip på Stadium i torsdags. Passade på att posera lite i den. Vad tycker jag om färgen? Nja, inte riktigt min färg. Men blir nog riktigt fräckt när alla "lyser" i mörkret ikväll!!





Det första jag sa när jag fick t-shirten var "Synd att det inte står 2010 på den". Varför gör det inte det tro??

Kram

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback