Weekend i Stockholm Dag 2 och 3

Vi var som sagt hemma från Göta Källare runt 4-tiden. Tog inte lång tid innan vi alla somnade..
Vi ställde klockan på strax innan kl.8 för att ta oss ett dopp i poolen innan frukost. Doppet i poolen var fruktansvärt gott att göra som en uppvakningsgrej för hela kroppen. Det behövdes verkligen.
Efter poolen så gick vi upp till rummet igen för att duscha och göra oss iordning för att gå ned och äta frukost.
Hotellfrukosten var i toppskick, iaf enligt mig! Det godaste, som jag tidigare har nämnt, var deras vaniljyoghurt med färska hallon i, mums mums!! Jag var alltid mätt och belåten när jag hade ätit av frukosten vilket är viktigt för att kunna klara av många timmars shopping i Stockholm..

Efter frukosten åkte vi in till Stockholm med pendeln och shoppade. Vi shoppade från att det öppnade kl.11 tills att de stängde kl.18. Så många timmar och ändå hann vi inte med alla affärer, tex. Urban Outfitters som jag hade velat in i. Nästa gång om jag åker till Stockholm ska jag se till att ha iaf två dagar att kunna gå inne i centrum och shoppa, en dag var alldeles för lite..
Men shoppat fick vi ialla fall gjort.. Jag trodde jag skulle hittat mer kläder i Stockholm men kom bara hem med två klädesplagg, dåligt eller hur!?

Efter shoppingen tog vi oss en bit mat på en restaurang inne i centrum. Där blev det grillat kött med pommes och beasås, sjukt gott var det efter en hel dag med shopping. Gott att sätta sig också, fötterna började säga ifrån vid det laget vill jag lova!
Efter middagen tog vi pendeln hemåt igen för att göra oss iordning för utekväll numero 2.
Det tar en himlans tid när fyra tjejer gör sig iordning då man bara har ett badrum! Det blev mycket väntetid både på duschen och på speglar. Men tillslut blev vi allihopa klara.
På lördagen i Stockholm var det sjukt varmt hela dagen likaså på kvällen. Så medan vi sminkade oss och klädde på oss hann svetten rinna både tre och fyra gånger vilket gjorde att vi, iaf jag, kände mig väldigt ofräsch. Så i stället för att sitta på hotellrummet och dricka lite tog vi med oss drickan ut och satte oss utanför hotellet. Där svettades man iaf inte vilket var underbart gott.

Efter att ha suttit där en liten stund tog vi pendeln in till stan igen för att gå på någon klubb. Vilken visste vi inte, vi visste bara att vi ville till Stureplan denna gången. Vi gick till tTureplan, vi fick frågat någon om vägen och vi gick och gick i våra högklackade skor. Gud vad det värkte tillslut. Men väl framme fick man bita ihop, fick ju inte gå som en lantis bland eliten ju!
När vi kom fram till Stureplan såg man direkt att det är där som dem med "pappas pengar" hänger. Det åkte även förbi en Lamborghini, hallå eller!?
Vi fick iaf frågat oss vägen till en klubb som heter Solidaritet. Vi frågade vad det var för ålder just den kvällen och det var 25 år. Ingen av oss var 25 år. Tre som är knappt 22 år fyllda och en som är 20 år. Men vi gav oss inte utan frågade vakten snällt och han sa att det skulle ordna sig bara vi ställde oss i kön. Sagt som det var gjort. Tillslut var det våran tur att visa upp leg. och jajamen, vi kom in, Tackar så mycket för detta!
Stället var kanon kul men även här väldigt varmt. Tur att de hade ett utomhusgolv på övervåningen dit man kunde gå och lufta sig på.
Vi trotsade värmen och dansade bland "pappas pengar"..

Tillslut anslöt sig FCZ Tore upp vid vår sida och dansade med oss.. Herregud vilken människa! Haha, vi skrattar än idag åt hans patetiska dans, likt en astronaut.
Kunde inte några andra kändisar vara där vi var ist för denna Tore! haha...

Klockan gick och vi beslöt oss tillslut att ta taxi hem. Vi hade ju faktiskt bilturen att tänka på nästa morgon.
Vi kom inte hem tidigare för det, klockan blev som kvällen innan, 4, innan vi kom hem och fick lagt oss. Återigen ställde vi klockan på 8 för att ta oss ett dopp i poolen.

Efter poolen gjorde vi oss iordning, gick ned och åt frukost och sen upp till rummet igen för att packa ihop resväskorna för att sedan checka ut strax innan kl.11.
Vi åkte därefter till en Outlet i Barkarby. Denna outlet var typ precis som Freeport i Kungsbacka, alltså inte så mycket att ha. Men där gjorde vi iaf några timmar. Jag fick kramp i ena foten, troligtvis för att jag hade gått så mycket dagen innan plus denna dag. Det gjorde sjukt ont och ville inte sluta. Men tillslut slutade det iaf.

Denna dag såg vi också en kändis nämligen Andreas Lundstedt ifrån Alcazar. Bättre än Tore, eller hur!?

Efter Barkarby outleten var det dags för oss att köra hem till lilla Uddevalla igen. Trötta och lättretade var vi allihopa. Hem kom vi iaf tillslut.
Förresten, när det var min tur att köra, de sista 2 timmarna innan vi var hemma igen så fick jag stanna och blåsa nykterhetskontroll för polisen. HJÄLP tänkte jag när jag fick göra detta. Tänk om inte alkoholen hade gått ur sen kvällen innan. Men samtidigt visste jag att jag inte hade druckit så mycket dagen innan med tanke på att det skulle bli en körabil-dag dagen efter. Så egentligen hade jag inget att vara orolig för men man är ju som man är. Nykterhetskontrollen visade iaf Negativit och jag fick köra vidare hemåt, Yes!

Det var riktigt skönt att komma hem till Nisse och Tuffs. Saknade dem mycket under tiden jag var borta!





































KVÄLL:
Festblåsan är ifrån H&M. Den köpte jag innan jag skulle till Stockholm. Passade skit bra att ha när vi ändå skulle till Stureplan...
Kände mig så himla fin i denna prinsessklänning!















Svampen på Stureplan


Fyllemat


Stockholm är alltså sjukt stort, gator över allt där man kan handla precis allt!
Om man skulle fråga om jag skulle vilja flytta dit så hade mitt svar definitivt varit ett stort nej! Hade hellre flyttat till Göteborg, om jag skulle välja mellan de två storstäderna. Stockholm är lite väl stort och stressigt för min smak. Men en Weekend passade mig alldeles utmärkt!

Tack tjejer, Malin, Hanna och Emma, för att jag fick följa med er till Stockholm!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback