I min "bademantel"

Godmorgon på er!
Vaknade upp till ett fantastiskt väder, som jag tyvärr inte får ta del utav. Fortfarande sjuk, ingen feber men kan knappt prata. Förkylningen har verkligen satt sig på mina stämband. Dessutom är näsan tätare än tätast. Valde att stanna hemma idag också både för min egna skull och för kollegornas och patienternas skull på praktiken. Jäkla trist bara att missa dagar på praktiken. Får kanske göra så att jag får ta igen dessa 3 dagar under jullovet, trist, men man ska nog göra så!

Jag får så himla dåligt samvete när jag är sjuk. Det känns som om jag skolkar, men det gör jag verkligen inte! Har alltid denna skolk-känsla när jag är hemma från något, konstigt! Är man sjuk så är man, men jag kan tyvärr inte se det så utan att må dåligt för att man är sjuk och hemma!
Så imorgon ska jag gå till praktiken oavsett om jag mår lika dåligt som idag, går ju inte att vara hemma 4 dagar, eller hur!? Får bli att knapra i sig massor av Ipren och C-vitamin och göra det bästa utav dagen!
Jag är väldigt sällan sjuk nu för tiden och när man väl blir sjuk så blir man ordentligt sjuk och när man väl blir sjuk så ska det inträffa under praktik, fy vad orättvist. Det är ju praktiken som är det roligaste i skolan!
På tal om C-vitamin, ska ta mig en apelsin och varmt te till frukost nu, får se om det kan pigga upp mig lite...








Förresten! Hittade en så jäkla bra blogg igår om träning och kost. Tjejen som har den är PT och född -88, så ung och ändå så grym! Kika in den vettja.
Puss

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ellen

badmantel?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback