Träna trots förkylning?

Hej!

Idag gick jag till praktiken. Har hostat och snytit mig typ hela tiden.. Men som tur var så slutade jag tidigt idag, gick bara till kl.13. Bra med en lugn start...
På måndag redan ska jag få sätta nål, kul det ska bli att göra det igen. Jätte länge sen sist!

Nu sitter jag i soffan med en filt lindad runt mig, varmt och gott. Ett glas saft står på bordet, jordgubbssaft, gott! Väntar på att Nisse ska komma från jobbet så vi kan äta lite innan jag ska iväg till gymmet för att träna Zumba för första gången! Skulle tränat Zumba i måndags men kompisarna fick aldrig något kort så då ville inte jag heller gå på zumba, ensam! Men ikväll så.. Usch vad pinsamt att försöka sig på att dansa.. haha, kommer bli ett par härliga skratt...
Lite tveksam är jag ändå till detta med att träna med denna förkylning som jag har. Okej, idag blir det nog mycket fniss och inte så högintensiv träning, så då går det väl bra kanske, eller? Ska man träna när man är "sjuk"? Googlade lite på det och vissa säger att det är okej men med ett lugnare tempo och andra säger att man absolut inte ska göra det med tanke på perimyokardit (hjärtmuskelinflammation) risken som finns när man tränar då man är sjuk.
Så länge man har feber och/eller ont i halsen så ska man undvika att träna, annars är det "okej" står det. Så idag blir det träning fast med lugnt tempo...









Bombaderar er ännu en gång med en massa egobilder... Har verkligen tråkigt!

Ska ni göra något kul i helgen?

Ha en bra fredag med massa fredagsmys!
Puss

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Jag har haft samma funderingar. Har inte varit på gymmet på 3 veckor, först var jag sjuk, sen hade jag fullt upp och sen blev jag sjuk igen. Började jobba igår igen men har fått en j*a hosta rent ut sagt, är sugen men vågar inte riktigt. Jag vet med mig att min kropp inte pallar att tränas när jag fortfarande är "krasslig", snuva är ok men då får jag inte ha minsta ont i halsen eller hosta för då blir de tusen ggr värre :(



I helgen så blir det lugnt, imorgonbitti ska jag vara chaufför åt min pappa och hans familj då de ska fly landet mot varmare breddgrader, Thailand i nästan en månad. Gissa om jag är avvis, men jag får hålla mig lite till.



Ikväll ska vi över till våra bästa kompisar, bli bjudn a på mat, dricka glögg och kolla idolfinalen + ev boka en resa över påsklovet tillsammans.



På lördag skulle jag även vilja åka till Roy Anderssons Bil och prata med "vår vän" Jörgen om bil. Vi ska nämligen köpa en bil till :)



Söndag funderar jag på att bjuda hit svärföräldrarna och lite fika på stan och kolla gammaldags jul, vi får se.



Själv då?



Jag har inte kommenterat på länge men jag kollar ändå bloggen varje dag :)

Postat av: Sahra

Hej igen! Trevligt att höra från dig igen för jag antar ju att det är samma person som tidigare :)



Jag tränade Zumba trots att jag inte alls är frisk och vet du vad!? Imorse när jag vaknade hade jag fått ont i halsen igen. Inte bra att träna då man inte är frisk alltså. Men halsen förbättrades under dagen idag och nu mår jag bättre än innan träningen.

Men man ska nog helst inte träna när man är sjuk... Men svårt att låta bli!

Man ska lyssna på sin kropp.. Hoppas du kryar på dig snart!

Vad brukar du träna för något?



"I helgen blir det lugnt".. haha, visst! Du har ju planerat upp hela helgen ju! Gud vad orättvist att åka till Thailand! FY!



Jag var på gammeldags jul idag. Inte mycket att ha, men bara grejen att gå runt där är ju ganska så mysigt. Var där med hela min familj, minus sambon. Men va ganska så härligt att bara gå där med mamma, pappa och brorsan!

Synd bara att det är plusgrader. Kunde ju vart minusgrader och snöfall, det hade jag gillat :)



Ikväll ska jag hem till en gammal klasskompis som jag inte träffat på flera år men som jag fått upp kontakten med nu för några veckor sedan då vi träffades på gymmet. Bra att gym finns :) Min sambo vet inte om han vill med, men jag går isf dit själv. Det blir trevligt sällskap, massa tjöt och fniss och lite gott att dricka.. Kommer bli kanon!

Imorgon händer inte mycket, iaf inte vad jag vet om nu. Blir kanske spinning imorgon kväll men på dagen vet jag inte.. Får bli som det blir :)



Kram på dig!

Postat av: Anonym

Jajemen, det är samma tjej :)



Usch, jag var inte fri från min halsont förrän i söndags morse, men på fredag kväll och lördagmorgon kände jag mig riktigt febrig, men de hindra inte mig :)



Jag brukar träna pump, rpm någon gång ibland (inte min favorit men de är bra pass och min mamma gillar de) combat harj ag fastnat för och bara älskar, ibland försöker jag trycka in score.



Vad tyckte du om zumban?jag har testat en gång :)

Postat av: Sahra

Hej :)

Ja pump har jag också fastnat för, dock har jag bara tränat det typ 3 ggr, konstigt att jag inte tränar det mer när jag tycker om det...

Vad är rpm?

Body combat ska jag träna imorgon.. Har bara varit på det en gång och jag tyckte lite sådär om det. Men man ska alltid ge nya saker 3 gånger för att riktigt känna efter hur man egentligen tycker det är.



Körde Zumba för andra gången idag och det var sämst! Hade inte ens kul! Hon som är instruktör på fredagar är MYCKET bättre än hon som vi hade idag. Så får hoppas att fredag blir lika bra som förra fredag :)



Jag har ju fastnat för spinning, älskar det verkligen! Det är så sjukt jobbigt och svetten bara rinner, härligt!



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback