Gifts

Oj, vilken kväll det blev igår! Läs!!
Vi åkte upp till ett par vänner igår vid 20-tiden för att Nisse, som är rörläggare, skulle kolla på vart deras vatten hade fryst i deras ledningar... Det tog jätte lång tid, vi åkte inte därifrån förrän vid 23-tiden.. Men jag och tjejen i familjen hade det så trevligt så :)
Eftersom vi, tyvärr, är där så sällan så känner vi oss inte hemma på vägarna upp mot Lane-ryr och eftersom det ligger sjukt mycket snö överallt så innebär ju det också dåligt väglag. Vi körde inte fort, kanske runt 50-60 km/h och plötsligt kom det en kurva vi inte kunde göra något åt eftersom vi reagerade på den för sent, så vi åkte av vägen och ned i diket med bilen. Herregud! Rakt ned i diket, halva bilen var täckt med snö. Jag satt typ 1 m under Nisse och fick krypa upp och ur bilen. Fick ringt kompisen som tur var hade en Jeep med fyrhjulsdrift och han lyckades, efter 1 h, att dra upp bilen så vi kunde komma iväg.
Var hemma efter 01-tiden i natt och jag kom inte i säng förrän vid 01:30 och min klocka ringde kl.05 imorse eftersom jag skulle till skolan. Cirka 4 h sömn sammanlagt fick jag i natt, kände mig typ bakfull när jag steg upp och i skolan var jag verkligen inte den som var mest med..

Bilen mår bra kan jag väl också tillägga, endast en liten liten reva på lacken. Och så klart, både jag och Nisse mår också bra. Tur att det var endast snö vi åkte in i. Tänk om det vart en bergsvägg just där, usch, vill inte tänka på hur det hade kunnat gå med mig då eftersom det skulle vart på min sida!

Varför har man aldrig med sig kameran när det väl händer saker??


Från en tråkig sak till en lite roligare grej..
Jag har ju inte visat än vad jag fick när jag fyllde 22 år i onsdags.
Jag fick:
  • Röda byxor från Lindex
  • Bok
  • Britney Spears parfym
  • Easy curl locktång
  • Strumpor
  • Pengar
  • Örhängen
  • Lotter (vann 10 kr, yey!)











Julbord blir det ikväll med Nisses jobb.. Ska bli nice! Så nu ska jag göra mig iordning för det :)
Ha en bra fredag

Puss

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: jenny

fina presenter

Postat av: Lisa L S

Oj, den där tårtan såg god ut! Mmmm....

Jag är jättenyfiken på boken Carrie Diaries. Måste nog införskaffas vid nästa sverigebesök. Annars får jag ge mig på den på Engelska. Funkar i och för sig också. :-)

Jättesöta örhängen!



Kram från Dubai!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback