Kraftprovet 11,6 km

Äntligen är det gjort, Kraftprovet! Som jag har tänkt på detta jäkla lopp dagarna innan..

Jag slutade jobbet vid lunchtid igår för att hinna samla mig, äta och packa väskan. Sedan bar det iväg till Trollhättan där vi först hämtade startnummerlappen. Sedan snörade vi på oss våra snabba skor och gick dit där starten gick. Vi värmde upp ca 10 min innan med lätt löpning. Ställde oss i startfållan och startskottet avfyrades, prick kl.16:05. Jag var ganska så pirrig och förväntansfull över att springa.
Det var jätte kul att springa när det stod så jäkla mycket folk längs med hela banan. Roligt också att veta att mamma och brorsan stod där och kollade på mig och pappa. Detta var ju min första "riktiga" tävling och allra första loppet som dem är med och tittar på när jag springer.

De första 4 km var sjukt jobbiga, där sprang pappa ifrån mig. Orkade inte hålla hans tempo. Det var konstant uppför i varierande lutning. Sedan var det vätskekontroll efter 4 km och då gick jag och drack, kanske lite för länge!?
Efter 4 km var det ganska så mycket nedför i ca 3 km. Efter dessa 7 km hände det något och jag fick massvis utav energi, energi jag inte trodde jag hade efter den första jobbiga biten av banan. Men herrejäklar vad jag fick upp tempot, sprang om MASSA killar :) Fattar verkligen inte vart den energin kom ifrån, men resterande av banan gick jätte bra att springa.
Jag kollade på klockan när jag passerade 10 km skylten och då hade jag 1 mil på strax under timmen vilket jag tycker är ganska så bra för mig.
När det bara var 0,6 km kvar så ökade jag något tills jag fick se målklockan på raksträckan innan målet som stod på 1:09 något och då spurtade jag in. Sprang jätte fort in för att jag iaf ville vara under 1:10 och jag lyckades. Enligt målklockan blev sluttiden 1:09:58 och enligt  min pulsklocka 1:09:54.
Men jag tror att jag skulle haft en ännu bättre tid eftersom klockan började när startskottet avfyrades och då stod jag och pappa ganska så långt bak och det tog åtminstone över 1 min innan vi kunde börja springa.. Dumt att inte tiden började när man gick över startlinjen!

Jag vann alltså inte över pappsen. Han kom in i mål på tiden 1:07:22. Ungefär 2,5 min innan mig. Men eftersom han drog ifrån mig där efter de första 4 km så trodde jag att han skulle vara i mål långt innan mig men icke. Så jag är ändå ganska nöjd att det inte var jätte stor skillnad mellan oss!
Min måltid för igår var 1:15 och den slog jag ju med hästlängder, haha!

Tror faktiskt inte att jag kunde gjort bättre ifrån mig igår faktiskt. Hade kanske fått några sekunder bättre tid om jag inte gått så långt under tiden som jag drack vid vätskekontrollerna vid 4- och 8,5 km. Dessutom om vädret varit några grader kallare så kanske man hade kunnat springa lite fortare. Men med den temperaturen som var igår var det omöjligt. Jag är jäkligt glad och tacksam över de som hade tagit fram sina trädgårdsslangar för att spruta kallt vatten över oss längs med banan. Det uppskattades verkligen!!

Här kan ni se resultatet från igår:
Resultat





Jag och Malin innan starten:


Jag och pappa strax efter att startskottet avfyrats:


Massa folk som sprang:


Pappa strax innan mål:


Jag strax innan mål:


Efter loppet. Jäkligt gott med vatten och jordgbbar:


Pappsen:


Tack brorsan för att du fick stå ut med att vara min fotograf under dagen! Du gjorde ett kanon jobb..

Det var jätte kul att springa! Nu ser jag fram emot Midnattsloppet den 21 aug.

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Grattis Sahra! Riktigt bra jobbat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback