I mina tankar..

Äntligen helg! Hoppas att vädret blir bra så man kan få vara lite på standen för där har man ju inte varit överdrivet mycket denna sommaren!!

Imorgon skall Nisse iväg på en bilgrej och jag skall INTE följa med så det betyder att jag är hemma själv hela dagen. Vad ska jag göra då? Jo, umgås med mamma och brorsan för pappa är inte heller hemma, han ska iväg på Trav. Så vi tre ska ut och glänsa. Men vad vi ska göra än har vi inte bestämt. Jag hoppas ju om det blir bra väder att vi tar med oss badkläder och fika och åker ut till Smögen och badar och solar och sen går lite på smögenbryggan och gottar oss! Men vi får se...

Idag på jobbet har jag gått och tänkt på detta med Hissgardin. Jag vill väldigt gärna ha det i köket och kanske i sovrummet. Men nu till mitt problem, mitt fönster är 145 bred dvs. jag behöver en hissgardin som iaf är 145 bred, men finns det? NEJ! Varken hissgardinen jag sett på Åhléns eller i Jotexkatalogen är så bred, endast 140 cm bred. Även hissgardiner jag sökt på nätet är 140 bred, max. Vad fasiken?? Ska man behöva sy själv då tro?? Jag är ju inte världens bästa på att sy.. Just nu saknar jag verkligen mormor.. I såna här lägen var hon en räddare i nöden. Hon kunde göra allt med sin räser till symaskin och fort gick det ta mej fan!

Just denna hissgardin hittade jag på en sida på nätet. Denna har broderat monogram "Amor Vincit Omnia". Jätte fin! Men finns dock inte i bredare än 140. SYND! Vill verkligen ha denna!!





Denna vill jag helst ha, den är från Jotex! Så himla fin!!!!!!


Ååå vad jag vill ha en hissgardin!
Vet att Nisses mamma har gjort hissgardin till sig. Kanske skall fjäska med henne, om jag köper allt man skall ha så kanske hon kan sy?

Kramar!




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback