INDONESISK KYCKLINGGRATÄNG

Jag lovade ju er att lägga upp receptet på kycklingen jag gjorde idag och här kommer det:



Du behöver:
4 kycklingfiléer
1 paprika
5 dl vispbar mellangrädde
1 vitlöksklyfta (jag brukar ösa i med 2-3 st)
1-2 tsk curry
1 msk sambal oelek
1 dl mango chutney
Ris, sallad

Så här gör du:
Ugn, 225 grader.
Dela filéérna i bitar, stek i stekpannan runt om.
Skär även aprikan i bitar.
Lägg kycklingbitarna och paprikan i en ugnsäker form.
Vispa grädden till ett löst skum. Rör i vitlök, curry, sambal oelek och mango chutney.
Häll grädden över kycklingen.
Grädda 20 min.



Denna rätten är så himla god! Det enda som saknades på tallriken idag var lite sallad, det glömdes helt bort, tyvärr!

Smaklig måltid! Enjoy :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback