Midsommarhår

Yes, då var man klar med håret och sminkningen. Bara klänningen kvar som skall tas på sedan är man redo för lite midsommarfirande! Först mat hos mor och far och till kvällen blir det att umgås med några vänner och dricka lite vin, kanske kubb eller liknande... Får se vad kvällen bjuder på!



Håret har jag flätat runt hela huvudet som en krans, fick inspiration av Frida Fahrman, men jag klarade inte av att göra en utbakad fläta som hon gjorde, så det blev en inbakad fläta istället. Slutet av flätan sattes fast med hårnålar precis i början utav flätan. Det blev ganska många hårnålar eftersom jag har så jäkla tjockt och tungt hår. Blommor satte jag fast precis över hårnålarna så att inte de ska synas.





Sminkningen är väldigt sommarlätt. Andvände en primer, Id mineral foundation (två olika nyanser, en ljusare och en mörkare), solpuder, lätt rosa rouge, hudfärgad ögonskugga, rosa skimmrande ögonskugga och mascara. Lite senare kommer jag även att dutta på lite lipgloss även det i en lätt rosa nyans.
Hela jag skall gå i färgen rosa idag..





Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback