Händelserik dag!

Inte trodde jag när jag steg upp i morse att jag skulle springa vårruset idag! Nisses kära mamma ringde och frågade om jag ville springa vårruset för hon hade en biljett över, självklart ville jag det! Så nu är det bara att hoppa i springkläderna...blir hämtad kl.17:10. KUL! Tack så hemskt mycket!
Hoppas inte sträckan är allt för jobbig bara med många backar, det gillar vi inte..

Första dagen på praktiken idag och jag har fått gjort massor! Har bland annat fått ta blodprov, väga, ta puls, ta blodtryck, injektion intramuskulärt (skjuta pil haha).. Har även fått se en hemsk fot, vilket jag abslut inte gillade eftersom jag har fotfobi, så jäkla äckligt! Men jag lider verkligen med pat för pat har verkligen ONT! Pat skriker rätt ut, så jäkla ont gör det och vi kan inte göra mer än att ge morfin som smärtstillande, men det hjälper inte. Så nu i dagarna skall pat få amputera bort foten..skall fjäska och fråga om jag skulle kunna få vara med på den operationen, så håll tummarna!

Nu måste jag göra mig iordning! Men håll tummarna att det går bra för mig på vårruset :)

Kramar!





Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

vilken intressant dag du haft vart är du på praktik nu :) man får se en massa intressanta saker inom sjukvården därför älskar jag arbeta inom det :)

Postat av: Sahra

Ja dagen har varit intressant!

Jag har min praktik på avd 9 Rehab/geriatrik..

Man får vara med om mycket spännande saker!

Såg din mamma på vårruset förresten.. Vart var du??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback