På järnvägen...

Sitter just nu på tåget fråb Gbg. En sån lång dag i skolan det varit idag...
Vi har gått igenom luftvägsstopp, hur man ska gå tillväga när någon sätter i halsen och nästan kvävs. Vi har gått igenom olika injektionstekniker och läkemedelsberäkningar. Injektion och läkemedelsberäkning skall vi ha en praktiskt tenta på efter praktiken om 4 veckor. Injektionen är nog inga problem bara att lära sig vilken nål det är till varje injektionssätt, men läkemedelsberäkningen! Vi satt i grupp och räknade idag och jag tyckte de 10 uppgifterna var ganska så kluriga, vissa mer än andra. Men som tur var så fick vi med oss över 200 uppgifter hem för att öva:) Så nu är det bara att öva. Finns ju även tillfälle för övning på praktiken sedan, både med injektionsteknikerna och läkemedelsberäkningen som tur är!

Fick veta placeringen för de 3 veckor jag ska praktisera. Skall vara på Uddevalla sjukhus vilket betyder att jag inte behöver pendla, JIPPI! Kunde inte bli bättre eftersom jag bor 5 min från sjukhuset:)
MEN, jag blev placerad på avd 9, dvs. Rehab/ geriatrik, vilket ju inte är den fräckaste avd att vara på.. Det är ju bara en massa gamla med lårbensfrakturer typ har jag hört. Men har vi tur så får vi vara med på operationer under tiden som vi är ute på praktik så då blir det ju roligare.
Hade hellre velat vara på någon hjärtavdelning eller transplantations avdelning eller liknande. Kanske inte skall börja klaga redan nu, kanske blir jätte bra detta ändå! Hoppas på många operationer då jag är där då blir det nog as bra :)

När jag kommer hem skall jag tvätta och äta en bit mat. Älskling lovade att han skulle laga middag idag eftersom jag kommer hem så sent. Bra bra :)
Efter maten är jag nog så trött så att jag inte kommer att orka så mycket. Kanske om jag pluggar lite HLR frågor inför torsdag..men det är bara kanske!!
Kl.20 är ju Ugly Betty vilket ju INTE får missas!
Hade tänkt vart ut och sprungit idag också, men tror jag får ta det imorgon ist, dels för att skoskavet skall läkas och dels att jag är för trött. Regnade lite nu i Gbg när jag åkte därifrån. Regnar det hemma? Regnar det skall jag absolut inte ut och springa!! Blir jag väl ännu mer förkyld!

Nepp, en lugn kväll framför tvn blir det nog ikväll:)
Funderar på att köpa massa frukt och göra fruktsallad.. Måste verkligen sluta äta godis/chips/glass/kakor etc. på vardagar. Frukt är ju mycket bättre isf om jag blir sötsugen! Kanske bra att ha det hemma som en beredskap:)

Kramar!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback