Lussebak

Snön bara vräker ned, härligt tycker jag medans andra inte alls gillar det! Tycker ni andra kan hålla tyst! :)

Lördag idag, jag började dagen med ett spinningpass kl.10. Efter det var jag en jätte snabbis i stan och köpte födelsedagspresent till min tvillingbror. Vi fyller ju snart år, närmare bestämt den 1 dec fyller vi 22 år.

Nu på seneftermiddagen har jag bakat lussebullar, världens fulaste också! Men jag måste ju tillägga att det är första gången jag bakar såna själv. Utseendet spelar ingen roll, egentligen. Hoppas bara att de smakar gott, ska bli intressant! Ikväll ska vi ta och smaka första, lussebulle och glögg får det bli. Mysigt och gott när snön yr utanför... Får se om jag gillar lakritsglöggen, dricke rju ingen glögg i vanliga fall.. men har julmust annars som jag kan skölja ned bullen med..

Jag försökte göra en fin och tydlig pil på den lussebulle som skjiler sig lite från mängden, den är sjukt stor jämfört alla andra! haha.. så skeva bullar alltså, ingen är ju liksa stor som den andre! Det måste vart en 3 åring som gjort detta. Jag och bakning, vet inte om det går så bra ihop faktiskt..
Jag är grym på kladdkaka, men inget annat!




Som ni ser, ingen saffran i. Nisse är inte så förtjust i det så jag fick låta bli det denna gången. Fattar inte varför jag lyssnade på honom egentligen, för han gillar bara bullar där det är mer klet i än deg. Och lussebullar är ju bara en stor degklump typ, så han äter nog bara någon...

Hoppas ni har en mysig lördag INOMHUS!

Kram på er!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback