Träningsdilemma

Anledningen till att jag börjat träna "så mycket" som jag gör är att jag ska försöka gå ned i vikt. Första 2 veckorna gick jag ned 1,5 kg men sen har jag gått upp dem igen och nu ligger jag still där jag började...
Jag sa detta till min släkting som jobbar på Motionshuset och hon trodde ju att det var muskler som hade gjort att jag gått upp i vikt, vilket jag också tror. Har ju faktiskst slutat att äta så mycket godis och chips som jag tidigare gjort. Säger inte att jag har lagt av helt, för det har jag verkligen inte och kommer aldrig att göra det heller! Äter bara i mindre mängd än tidigare, och så klart, färre dagar!

Jag fick igår ställa mig på en sån där våg som visade min vikt, fettprocent, fettmassa, muskelmassa och vätskemängden i kroppen.. Resultatet var helt okej... Har iaf mer muskler än fett, yes! Jag ligger inom gränsen för vad som är normalt för min längd och ålder, dock lite mer i den övre hälften vad gäller fett% och fettmassan.. Ska försöka gå ned 3-4 kg för att ligga precis i mitten av vad som är normalt.

  • Jag har en fett% på 31% och normalgränsen är inom 21-33%.
  • Fettmassan ligger på 21,5 kg och ska ligga mellan 12,8-23,3kg.
Ligger inom normala gränser på allt förrutom vätskemängden i kroppen.. Får väl försöka dricka mer då kanske?
Vi ska göra en ny invägning om 4 veckor för att se vad det är jag går upp på.. Muskler väger mer än fett. Så man ska egentligen inte stirra sig blint på vågen!!

Så nu gäller fortfarande hårdträning och disiplin för att försöka motstå godsakerna, men man kan äta lite, eller hur?
Mitt mål är alltså att gå ned 3-4 kg så att jag ligger i mitten av vad som är normalt..

Håll tummarna!


Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Jag tycker absolut inte att man ska sluta helt och hållet med godsakerna. Så länge man rör på sig och äter det i måttliga mängder så tror jag att man mår som bäst. Kroppen och knoppen behöver godsaker också, lite då och då.



Slutar man helt för ett tag så kanske man går upp jätte mycket igen när man väl börjar äta godsakerna igen.



Jag tycker du är fin nu som du är, du ser vältränad och sund ut, en riktig babe helt enkelt.



Gillar förresten din blogg starkt, har bara kommenterat en gång innan (förra inlägget) men jag är en trogen läsare ;)

Postat av: Sahra

Jag håller helt med dig ang att äta i måttliga mängder och röra på sig. När man kan göra lite av varje så mår man som bäst!! Gäller att hitta en balans mellan godsakerna i vardagen :) Bara för det så ska jag faktiskt köpa med mig en chokladkaka efter träningen ikväll... Riktigt chokladsugen idag :)

Måste säga att jag blev väldigt glad av din kommentar. Tack så mycket! Du är säkert en babe också, utgår ifrån att du är en tjej :) Men man vet ju aldrig!

Fortsätt läsa och kommentera! :)

Ha det kanon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback