Julpyntet

Sådär, nu slänger jag upp bilder på min jul"inredning":

Hall:


En av 4 julkartonger med bara tomtar. Ja, jag har en del tomtar! Får se om alla åker upp i år, tror inte det. Men dessa har jag i alla fall utplacerat lite var stans i lägenheten. De andra kartongerna med tomtar tar jag nog hand om imorgon!


Vardagsrum:














Kök:


Älskar denna julstjärnan. Tycker den är så himla fin och den ger ifrån sig ett sånt mysigt ljus!


Sovrum:

Nisse säger att det skall åtminstone finnas EN traditionell ljusstake i hemmet, jag är emot det, mycket finare med stjärnor! Men, han får la ha sin talan någon gång :) Så jag placerade den i sovrummet, alltså inte direkt i synfältet och inte där man tar in gäster, smart va?



Jag var iväg en snabbis till torp förrut för att bl.a köpa glögg. Jag dricker inte glögg, tycker att det luktar gott men smakar vidrigt! Men så blev jag tipsad av mamma att det fanns Lakritsglögg, så den fick jag köpt mig. Till Nisse köpte jag romglögg. Får se om jag tycker om lakritsglöggen.. köpte vittvin som en säkerthetsåtgärd, ifall jag inte gillar glöggen..





Något annat än glögg och ett par gråa tjockare strumpbyxor hittade jag inte på torp, trist!

Just det ja!
Jag tjänade 500 kr idag, det ni! Hjälpte en vän till Nisse med att renskriva över 150 svar på frågor i ett häfte, det var ganska så lättförtjänta pengar.. Tackar så mycket!!

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback