"Välkommen till helvetet...."

Hej alla!
Fredag idag och vad kunde inleda dagen bättre än ett spinningpass kl.7 i morse. Jag funderade länge om jag verkligen skulle ställa klockan för detta (var ju ledig idag), men det slutade med att jag gjorde det. Jag ångrar inte en sekund att jag spann loss imorse, härligt det var att verkligen kicka igång kroppen så.
Efter 50 min spinning gick jag med ett gäng in i stora salen där spinninginstruktören skulle visa oss lite magövningar i 12 min. Jag tänkte "12 min klarar jag ju, det blir ju löjligt lätt detta" Men jag höll på att dö redan efter 30 sek, säkert tidigar än så. Dessa få minuter, 12 min, kändes tillslut som en evighet och jag ville bara försvinna där ifrån. Men, kunde ju inte ge upp när det typ bara var män/gubbar där som skulle imponera, så jag körde på och tyckte jag följde med hyffsat bra!
Av dessa 12 min hann vi med 8 olika magövningar med 30 sekunders paus mellan varje. Magövningar utgick hela tiden ifrån plankan.. Ååå fy, det var verkligen 12 min i helvetet!
"Välkommen till helvetet" sa en snubbe där som visste att jag inte vart med tidigare, jag bara skrattade åt honom och redan några sekunder in på passet så förstod jag verkligen vad han menade!


Plankan i sin grundposition. Vi lyfte olika ben och armar och gjorde massa olika kombinationer av denna. Sjukt jobbigt!

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Du kommer få stans snyggaste mage ;) Efter de dödarpasset.



Men de är härligt och känna att man lever ibland, gillar de. tycker inte att "vanliga" sit ups känns så som den underbara plankan :)

Postat av: Sahra

Ja plankan kändes mer i magen är vanliga situps, på plankan skall jag fortsätta med! Verkar effektiv.. Hade en jäkla träningsvärk dagen efter!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback