Utvärdering av träningen igår

Gjorde mina första pass på gymmet igår.. Det blev bodypump och step up.
Bodypumpen var inte så jätte jobbig förrutom vissa övningar som när man tränade triceps och biceps! Då skakade min armar riktigt mycket, och mjölksyran var bannemej inte sen att påminna mig om min trötthet! Men det var roligt!! Jag är fruktansvärt otränad i mina armar.. När man springer så tränar man ju knappast armarna!

Step up var ju väldigt mycket koordination vilket jag har fruktansvärt svårt för. Varför har jag så svårt för det???
Men det gick faktiskt över förväntan. Jag gjorde verkligen mitt bästa men jag, liksom andra, kom av mig några ggr. Men det var bara att invänta nästa steg och så var man igång igen.. Step up har en jäkla hastighet, gick jäkligt fort att hoppa upp och ned på brädan. Så den trötta verkligen ut mig! Trodde aldrig att jag skulle tycka ett pass med så mycket koordination skulle vara så himla kul, men det tyckte jag verkligen!!

Jag ville egentligen tagit spinning passet direkt efter men det ville alla andra också typ, så det fanns ingen cykel kvar till mig, tyvärr.. så jag sprang 15 min på löpbandet istället och sedan gick jag och duschade och gick hem.

Om man ska sammanfatta första dagen i gymmet så skulle jag säga att jag hade riktigt riktigt skoj!! Skall dit ikväll igen, vilket egentligen inte var meningen. Men Nisse ska på en jobbgrej ikväll så då kan jag lika gärna sticka ned och träna.. Ikväll är det spinning med tema som står på schemat :)

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback