Träning i sensommarvärme!

Oj vilken sensommarkväll! Det är 18 grader just nu, härligt!
Var väldigt varmt att springa förrut efter skolan, det var nästan som sommarvärme faktiskt.
Lite hårt var det att springa idag, benen kändes väldigt trötta på något sätt som jag inte känt tidigare, precis som mjölksyra bara efter någon km, inte kul! Men jag stannade och stretchade lite och efter det kändes det genast mycket bättre.
Tog samma runda som jag gjorde här senast nämligen till friskis och svettis på sörvik och sedan upp för backen vid blåkulla till kurveröd och sedan kurverödleden till skogslyckan. Här stannade jag. När jag ändå springer förbi mamma och pappa kan jag ju lika gärna säga hej så det gjorde jag. Stannade där och tjötade lite i drygt 30 min och sedan sprang jag vidare hem igen.
Jag pausade klockan när jag var hos mamma och pappa, så sträckan idag tog mig sammanlagt 56 min att springa, precis som förra gången. Jag kände inte att jag hade mer att ge i den värmen som var! 56 min för 1 mil är jag faktiskt nöjd med. Sprang ju Midnattsloppet på 57 min och redan då var jag nöjd!!





Det som är det bästa med träning är duschen efteråt. Det är aldrig lika gott att duscha som efter träning, den är himmelsk! Det är nästan tanken på duschen efteråt som gör att jag tränar vissa dagar. Haha...

Imorgon när jag ändå är ledig så ska jag ta Nisses bil till Vindsvalan och springa 3 varv tänkte jag, 3x4 km. 12 km skall jag försöka mig på. Jag brukar vara ganska så seg efter bara 2 varv! Den banan är ganska så kuperad med hyffsat branta backar. Ena hållet är djävulsk att springa medan resten av banan är ganska så bra...
Jag har kommit in i en fas nu där jag verkligen vill träna, kanske pga att vågen visade 1 kg extra här i helgen. Hatar min mage just nu!!! Nu jävlar, det irriterande kilot skall bort och förhoppningsvis 2 till! Jag har tyvärr ätit godis, men i mindre mängd. Istället för två rader choklad från en 200 grams chokladkaka så tar jag 2 rutor. Jag känner mig själv, jag kan inte avstå från chokladen, det går bara inte. Men minskar jag mängden så är det ju bättre, eller hur!? Avstår jag från choklad helt och hållet så lämnar Nisse säkert mig för jag lär bli en riktig bitch!! Så det är pga honom som jag äter choklad :) Bra att ha något att skylla på!

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback