Underbara tisdag!

Hej på er!

Sitter i skrivandets stund på tåget påväg hem. Slutade tidigt idag, strax innan kl.10. Egentligen skulle vi gått till 11:30, men vi var klara innan, sweet!
Idag hade vi en praktisk lektion där vi skulle få testa på kärlultraljud. Vi skulle titta på och mäta flödet i halskärlen, dvs Carotis communis som delar sig i en carotis externa och en carotis interna och så skulle vi titta på vertebralis. Carotis externa försörjer ansiktet med blod och carotis interna försörjer hjärnan med blod. Det var mycket enklare med kärlultraljud än det var med hjärtultraljud får jag säga. Här var inte allt tvärtom på bilden som det är med hjärtultraljud.
Nu längtar jag efter att få börja min praktik på Sahlgrenska för första veckan ska jag vara på just kärl och lära mig kärlultraljud, KUL!

Nu är jag ledig fram till fredag. Så jäkla gött! Men måste tyvärr plugga, massor! Så egentligen blir det ju ingen ledighet. Men slipper iaf att åka ned till Gbg, kan vakna när jag vill :)

Jag tog medvetet ett senare tåg hem då jag ville kolla lite i affärer eftersom jag fick mitt csn idag och det går ju inte att ha så mycket pengar på kontot inte, det måste ju spenderas med en gång! Nej då, men det var så att jag hade sett ett par jeans (Jag som inte ens gillar jeans!? Hur går detta ihop?) i nya veckorevyn ifrån Lindex. Brukar inte falla så för jeans men dessa var perfekta enligt mig. Perfekt färg och allt! Så jag testade dem och de satt som ett smäck, PANG, så blev det ett köp! Så nu är jag ett par jeans rikare!
Jag kom även på att jag har lite av en brist på tröjor hemma så jag var ju tvungen att även köpa en tröja nu när jag köpt jeansen. Köpte tröjan inne på Cubus eftersom jag hade en rabattkupong på 20 % där inne, inte helt fel!



Ni får se senare hur kläderna ser ut!

Nu ska jag sätta mig och plugga resten av tågresan hem. Sen när jag kommer hem ska jag ta mig en löprunda i min nya löpartröja. Skall se om jag möjligtvis kan springa senaste stäckan något lite snabbare än 56 min! Efter det blir det nog att jag gör ett inlägg om dagens inköp och sedan fortsätta plugga tills älskling kommer hem från jobbet! Hoppas jag håller detta schema nu, jag brukar inte vara världsbäst på det, pluggandet är det som brukar "glömmas bort", tyvärr!

Kram på er!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback