Yeeees...

Godmorgon!

Ställde klockan på 8 imorse, vaknade dock 7:40. Ingen idé att somna om då inte så jag snöra på mig joggingskorna och tog på mig träningsmunderingen och begav mig ut för en springrunda på ca 6-7 km. Vilket lyckorus jag hade i hela kroppen då knät inte gjorde ont idag, inte en enda gång! Kunde nog fortsatt ännu längre, milen kanske, men jag ville ta det lite lugnt med tanke på hur ont jag hade det senast i knät.
Det var lite mer än 2 plusgrader och regn, kanske det bästa vädret att springa i tror jag. Regn är jäkligt skönt att springa i iaf!

Blev en tur på ca 40 min, brände 410 kcal, yeah! :) Tog det ganska lugnt med tempot idag, ville ligga på en nivå där man förbränner mer än konditionstränar (syreupptagningsförmåga). Perfekt med en förbränningsrunda innan frukosten!

Vägde mig idag och då stod vågen på 63,4 kg. Jag har alltså gått ned ½ kg sen i fredags. SJUKT bra (och kul!) med tanke på att jag har börjat äta riktig mat igen. Äter "sjukt" nyttigt och tränar på som vanligt så det är väl det som gör det. Hoppas jag lyckas fortsätta i denna bana.




Nu ska jag bege mig bort till biblioteket på sjukhuset och låna hem en bok som behövs för ett arbete jag skriver som ska vara inne nästa vecka. Sen blir det till att plugga några timmar.
Ikväll står det bodypump på mitt schema. Bra att träna styrketräning också och inte bara kondition (tre dagar i rad!) och förbränning. Med muskler så ökar förbränningen!
Har jag blivit lite besatt av denna förbränningen tro? Jag tror det!


P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback