GI middag

Efter att ha gjort GI-müslin igår så fortsatte jag på GI-banan... Gjorde Korv stroganoff med kokt dinkel, grönsallad och körsbärstomater till middag. Det blev en riktig succé, det tyckte även Nisse.

Vi åt mycket mindre än vi brukar göra, blev sjukt mätta ändå! Dessutom fick vi över så vi kunde göra lunchlådor, helt perfekt!

Dinkel (ca en knytnäve i mängd), korvstoganoff och så halva tallriken med sallad. Så det ska se ut på en tallrik!


Jag har ju slutat med min pulverdiet nu, gjorde detta i fredags. Nu är det extra viktigt för mig att tänka på vad jag äter för att jag ska hålla min vikt.

Efter att ha gått på pulverdiet har jag gått ned 5 kg (vägde lite mer än 69 kg när jag började, nu väger jag 64 kg, min målvikt som jag vill hålla är åtminstone 65 kg). Det kommer nu framöver att bli nyttigare mat, endast godis på lördagar (undantag: någon bit mörkchoklad om det kniper under veckan!), endast vatten aldrig sötdricka, aldrig vitt bröd, fullkornsprodukter etc.. Nu ska jag verkligen göra ändringar som jag kan följa lätt... Kommer bli en liten utmaning detta men jag tror på mig själv och jag ska klara detta!!!
Äter man bara rätt och tränar så ska detta blir lätt!

P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback