2011

2011 ska bli ett bra år, eller hur!? 2010 var inget bra år alls! Två dödsfall är inte okej!! Hoppas att detta året blir vårt år, mitt och Nisses, inga motgångar alls.. Snälla??

Hur mår ni så här dagen efter nyårsfirandet??
Första dagen på det nya året och jag mår jätte bra, inte alls bakis bara väldigt trött, seg.. Härligt att slippa vara bakis. Tog det väldigt varsamt med spriten igår! Hade trevligt ändå!

Har ni några nyårslöften nu då?

Jag har två nyårslöften:

  • Träna mer och äta mindre
  • Spara mer och slösa (shoppa) mindre
Har precis gjort en träningslogg i excell där jag ska skriva upp när jag tränar, träningsform och hur länge jag tränar varje gång. Har även gjort ett diagram där jag ska lägga in vikten för varje vecka och även en tabell för mina mått. Får se hur länge jag kommer hålla på med det, blir nog lätt att jag glömmer av att skriva in varje gång jag tränat. Men ska verkligen försöka att föra en träningsdagbok, kan vara lite kul att ha!

På måndag ska jag sluta äta mat! Haha, det lät lite dramatiskt kanske.. Jag ska testa Nutrilett shake i 2 veckor utan att äta något annat.. Jag behöver det egentligen inte, men lite kul att prova! Får se om det ger viktminsknings resultat.. Jag kommer nog ha väldigt svårt för att inte äta chokladbiten när jag vill, äta pasta, pizza, thaimat, mat överhuvudtaget. Men får äta frukt har jag bestämt mig för, det lär bli många apelsiner, iaf när sötsuget kommer på kvällen till filmen. Får se hur jag klara mig under dess 2 veckor, men 2 veckor är en kort tid, eller?? Håll tummarna för mig!





Idag blir det bara en slappisdag! Borde egentligen bädda rent i sängen, tvätta massa tvätt, diska och tvätta mig själv... Får se om allt detta görs idag, förmodligen blir det bara tvättning av mig själv som blir avbockad i listan..

Puss & Kram, Gott nytt år och god fortsättning!
Älskar min familj!!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Låter som vi har samma nyårslöften ;)



Jag funderar på att göra dig sällskap med Nutrileten, jag har en hel nästa oöppnad förpackning med shaker i skafferit, de hade varit då kunde vi peppa varandra :)



Jag önskar också att år 2011 blir ett bra år, utan dödsfall. Jag är kanske bortskämd när de gäller dödsfall, det var typ 10 år sen sist men man önskar väl ingen några dödsfall inte ens sin ovän.

Postat av: Sahra

Ja det hade vart något! Blir ju lättare om man kan peppa varandra! Men har du gått på det tidigare? Hur många påsar äter du om dagen? Äter något riktigt mål per dag?

Måndag gäller det och två veckor fram! Ska testa choklad shaken, har hört från en vän att den är godast!



Dödsfall inom familjen önskar man verkligen ingen, inte ens sin ovän, precis som du skriver! Det är det värsta som kan hända en! Så vi får hoppas att vi båda slipper sån skit detta året! Heja heja heja!



Hade du en bra nyår?

Kram

Postat av: Anonym

Jag har också choklad. Nä, jag har aldrig tidigare provat de.



Börjar ikväll med ett bodypump pass, imorgon kör jag med shaken tänkte jag. Jag har däremot testat GI-metoden förut och de har faktiskt funkat riktigt bra.



Nyår var riktigt bra, ditt?

Postat av: Sahra

Jag tänkte också jag skulle tränat ikväll, men vet inte! Ganska gott att slappa, "en sistakväll" :) Blir isf core och spinning.. men får se!



GI-metoden verkar spännande, men jobbigt att hålla koll på vad man får äta. Då är det enklare att bara dricka shake känns det som!

Va bra att det funkade! Kul när man ser resultat!



Hoppas det blir resultat efter dessa två veckor! Vi får peppa varandra!

Postat av: Karin

Om du inte vill ha en egen träningsdagbok (vilket självklart funkar alldeles utmärkt) kan du kolla in funbeat.se - en träningsdagbok på nätet som är grym! Där kan man lägga in vikt, träningsmål, vilket typ av pass man tränat, hur länge, utrustning med mera med mera. Dessutom får man lätt vecko/månad/årssammanställningar.



Om du vill kan du kolla in min sida: http://www.funbeat.se/person/overview.aspx?PersonID=213398 , där kan du klicka på olika underrubriker som "visa i kalender" för att kolla in träningspass också.



Bara ett tips alltså, vill du ha egen fungerar det absolut precis lika bra!



Gott nytt år!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback