Middag för fyra

Hej på er!
Vart lite dåligt med bloggande nu från min sida. Sorry för det!

Igår hade vi Nisses kompis Lukas och hans blivande fru Anna här på en bit mat. Vi bjöd på thaikyckling (gjorde den nyttigare med kokosmjölk light!), sallad och till efterrätt blev det den där apelsinchokladkakan jag tidigare berättat om, ni vet den som är så himla god! Det blev väldigt lyckat igår..
Jag drack typ inget igår, tog ett glas vin till middagen, men sen drack jag vatten. Hade köpt mig en pytteliten vinflaska just för att jag hade bestämt mig för att inte dricka.

Efter maten åt vi lite godis och spelade wii, vi spelade både bowling, tennis, golf och lite olika balansspel. Jätte roligt var det att äntligen få användning för wii fit.

Inför middagen var vi nere i förrådet och hämtade upp detta gamla matbordet. Det är från när jag bodde i Gbg för ca 3,5 år sen. Bra att jag inte har slängt det jag hade i Gbg-lägenheten!
Var iväg en snabbis till stan mitt på dagen och köpte världens snyggaste duk, rosa! Jag är skit nöjd med min dukning, det är därför jag bombaderat detta inlägg med så många bilder på just dukningen.
Köpte även en ny rosa skål för att kunna ha godiset i. Fint!
Har jag sagt att jag älskar rosa??








Har fortfarande kvar bordet i vardagsrummet. Så det blev frukost där i morse!
Bordet ska antagligen få stå kvar tills jag gjort tentan. Köksbordet vi nu har i köket är liksom som ett barbord, inte alls mycket med plats. Har t.ex. bara två stolar, fler personer får inte plats. Så detta ska få stå kvar så jag har plats till allt pluggmaterial. Härligt!


Det har verkligen vart fullt upp denna helg.
I fredags kom jag hem från praktiken i Gbg sent men det fanns inte tid att slappa då inte. Vi stack ned till bowlinghallen och bowlade med våra vänner, var riktigt skoj. Inte ofta man gör sånt!
Igår var ju middagen. Så det har verkligen varit fullt upp.

Nu ska jag plugga en liten stund och sen ska jag ut på årets första springrunda. Undra hur det kommer att gå!?

P&K

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback